Mes turime 276 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:458
mod_vvisit_counterŠią savaitę:16659
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:92689
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

Jubiliejinė kelionė į Lenkiją, už kurią dėkojame mecenatui Juzefui Fedorovičiui!

2014 m. rugpjūčio 20 d. trečadienis Nr. 62 (1400)

Ramiai brėkštantį liepos 28-osios rytą lenkų kalbos būrelio mokiniai, kuriam vadovauja ponia Danuta Juzefovič, išvyko į kelionę po dar nematytas ir kai kam dar negirdėtas Lenkijos vietoves. Tai buvo jubiliejinė – 10-oji – kelionė po šią gražią kaimyninę šalį. Per šias 10 vasarų mokiniai ne kartą lankėsi Tatruose, aplankė tokius miestus kaip Ustron, Vysla, Krokuva, Torūnė, Zakopanė, Ciešynas, Varšuva, Bialystokas, Augustavas ir kt.

Šiemet lenkų kalbos būrelio mokiniai turėjo galimybę aplankyti Varmijos Mozūrų sostinę Olštyną, miestus Ruciane Nida, Mikolajki, Gižycką, Malborką, Ščytną, Piščą. Šios pažintinės kelionės po gražiausius Lenkijos kampelius, kurių metu mokiniai turėjo puikią galimybę pagilinti lenkų kalbos žinias, yra finansuojamos „Velga-Vilnius“ savininko pono Juzefo Fedorovičiaus. Per visus šiuos 10 metų šios išvykos spėjo tapti gražia tradicija.

J.Fedorovičius nepamiršta savo šaknų ir tėviškės. Šis žmogus yra gerai žinomas kaip aktyvus visuomenės veikėjas, įmonės „Velga-Vilnius“ savininkas ir gerbiamas darbdavys. Nuo vaikystės tėvų įskiepyta pagarba lenkų kalbai paskatino jį kurti lenkų kalbos būrelį Švenčionėliuose.

Šiemet pono Juzefo dėka lankėmės Olštyno apylinkėse. Apsigyvenome kaimelyje Sasek Maly, agroturizmu užsiimančių šeimininkų sodyboje. Pailsėję išėjome pasivaikščioti po kaimelį. Ėjome pasižiūrėti kormoranų lizdų, matėme baltuosius ir pilkuosius garnius, daugybę gandrų, baltąsias gulbes, grožėjomės natūralia, žmogaus rankos nepaliesta gamta.

Antrąją dieną vingiuotais Lenkijos keliukais nuvažiavome į Varmijos Mozūrų sostinę – Olštyną. Aplankėme Olštyno senamiestį, kurio seniausias statinys – 14 a. pilis, kuri iki 1454m. buvo Kryžiuočių ordino žinioje. Nuo 1516 m. pilies turto valdytoju buvo Mikalojus Kopernikas, kuris pats prižiūrėjo pilies statybas. Dabar čia Mozūrijos krašto muziejus. Apžiūrėję muziejaus eksponatus, užėjome ir pasimeldėme nuostabaus grožio senove dvelkiančioje Šv. Jokūbo katedroje. Popietę praleidome Termy Medical Warmia vandens pramogų parke, kur maloniai atsigaivinome po karštos dienos.

Trečiąją dieną mūsų laukė nepamirštami nuotykiai Lenkijos ežerų platybėse. Plaukėme kruiziniu laivu „Zegluga Mazurska“. Mūsų kelionė prasidėjo stotelėje „Ruciane Nida“. Laivas nusileido šliuzu Guzianka. Plaukėme ežerais Beldany, Sniardvy ir Mikolajskie iki miesto Mikolajki, kuris dar vadinamas Mozūrų perlu. O ežeras Sniardvy ne be priežasties pavadintas „Mozūrų jūra“. Tai pats didžiausias ežeras Lenkijoje. Jo plotas 11 383 ha, o gylis – 24 m. Dideli ir platūs Mozūrų ežerai sudaro puikias galimybes plaukioti: čia gausu burlaivių, jachtų, baidarių, vandens dviračių. Pakrantėse gyvena daugybė kormoranų. Įdomu yra tai, kad per parą šie paukščiai suėda apie 2 tonas žuvų. Kormoranai yra saugomi gamtosaugininkų. Pasivaikščioję po Mikolajkas toliau plaukėme į Gižycko miestelį. Tai gražus miestas prie didžiųjų Mozūrijos ežerų, esantis sąsiauryje tarp Niegocino ir Kisajno ežerų, viename iš įstabiausių Lenkijos kampelių. Gamta yra didžiausia šio krašto, kurio apylinkėse yra maždaug 100 ežerų, vertybė. Gižyckas - tai viena didžiausių šalies turizmo ir poilsio bazių, dėl savo populiarumo dažnai vadinama „Lenkijos vasaros sostine“. Ši visą dieną trukusi kelionė laivu dar ilgai išliks atmintyje.

Ketvirtoji diena prasidėjo beveik 250 km ilgio kelione autobusu į Malborko arba Marienburgo pilį. Tačiau šiuos kilometrus įveikti tikrai vertėjo – atvykę prieš save išvydome vieną didžiausių ir geriausiai išlikusių Europos pilių. Malborko pilį 13 a. įkūrė kryžiuočiai. II pasaulinio karo metais pilis buvo stipriai apgriauta. Po 1959m. pilies gaisro ji pradėta iš esmės atstatinėti. Šiuo metu pilyje įkurtas muziejus, kuriam apžiūrėti reikėtų visos dienos. Aplinka išties įspūdinga. Pilis užima 21 ha plotą. Joje yra net 1000 durų, vedančių į ligoninės, valgomųjų, miegamųjų patalpas, gintaro dirbtuves, koplyčią, kalėjimo vienutes, tarnų kambarius. Pilyje aiškiai juntamas viduramžių dvelksmas verčia domėtis šios pilies istorija ir įvykiais. Muziejuje eksponuojamos gintaro, keramikos, ginklų, architektūros detalių, istorinių dokumentų, vitražo kolekcijos. Malborko pilies muziejus kasdien sulaukia apie 10 tūkst. lankytojų. 1997 m. Malborko pilis buvo įtraukta į UNESCO paveldo sąrašą.

Dienos Lenkijoje prabėgo nepastebimai greitai. Į Lietuvą grįžome kupini gerų įspūdžių, įgavę daugiau žinių apie Lenkijos istoriją ir kultūrą. Už galimybę visa tai pamatyti ir pagilinti lenkų kalbos žinias, būrelio mokiniai ir jų tėveliai nuoširdžiai dėkoja ponui Juzefui Fedorovičiui, kuris finansavo šią mūsų kelionę. Taip pat širdingai dėkojame poniai Danutai Juzefovič, be kurios nebūtų lenkų kalbos būrelio.

Gerbiama Danuta Juzefovič, mums, jūsų mokiniams, nepaprastai malonu sveikinti Jus garbingo jubiliejaus proga.

Su nekantrumu laukiame naujų mokslo metų ir naujų mokinių. Užsiėmimai prasidės rugsėjo 17 d. 16 val. ir vyks trečiadieniais adresu“ Švenčionėliai, Partizanų g. 2. Kviečiame!