Mes turime 295 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:5528
mod_vvisit_counterŠią savaitę:24072
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:71398
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:116150

Nauji metai – naujos baudos

2017 m. sausio 7 d., šeštadienis, Nr.2 (1632)

Nuo 2017 m. įsigaliojus Administracinių nusižengimų kodekso pakeitimams, pasunkės ir mėgstančių nepaisyti Kelių eismo taisyklių (KET) reikalavimų eismo dalyvių gyvenimas. Tai, kad įstatymų leidėjai dažnai mėgsta kirsti iš peties per Lietuvos nepriklausomybės metus, įsitikinome ne kartą. Yra tokių „perliukų“ ir šį kartą. Vėl didėja baudos... Visa bėda tame, kad vien tik baudomis eismo įvykių nesumažinsi. Reikia gerinti ir eismo dalyvių kultūrą, ir patį eismo reguliavimą. O ir kelių ir gatvių būklė dažnai prašyte prašosi remonto. Bet šį kartą pakalbėkime apie baudas, kurios jau bent kiek „pakirps sparnelius“ mėgstantiems neblaiviems sėsti už transporto priemonės vairo ar nepaisyti elementariausių KET reikalavimų.

Kai kur atliktas matematinis sureguliavimas. Tarkim, už transporto priemonės be techninės apžiūros vairavimą bauda buvo nuo 28 iki 43 eurų, o dabar nuo 30 iki 40. Už greičio viršijimą nuo 40 iki 50 km/h bauda buvo nuo 173 iki 231 euro, dabar yra nuo 170 iki 230 eurų. Bet tai tik visų pakeitimų „gėlytės“, o vaisiai prieš akis, nes baudos už kai kuriuos pažeidimus padidėjo ženkliai.

Jei anksčiau už privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu neapdraustos transporto priemonės vairavimą bauda buvo nuo 23 iki 34 eurų, tai dabar ji bus nuo 50 iki 100 eurų, bus baudžiami ir asmenys, atsakingi už viešajame eisme dalyvaujančių transporto priemonių draudimą civilinės atsakomybės draudimu. Jei anksčiau viršijus greitį 30 km/h teisė vairuoti buvo atimama asmenims, neturintiems 2 m. vairavimo stažo, tai dabar teisė vairuoti bus atimta ir tiems vairuotojams, kurie vairuoja transporto priemones, kurių leistina masė didesnė nei 3,5 tonos arba kuriose yra daugiau kaip 9 sėdimos vietos, taip pat motociklų vairuotojams (tik įdomu, kaip pastaruosius pavyks sugaudyti?) O štai už greičio viršijimą daugiau nei 50 km/h bus ne tik solidi 550 eurų bauda, bet ir privalomas teisės vairuoti atėmimas.

„Pabrangs“ vairuojantiems ir naudojimasis mobilaus ryšio priemonėmis. Dabar bauda bus nuo 60 iki 90 eurų, o buvo nuo 28 iki 60 eurų. Gerokai daugiau teks mokėti ir už manevravimo taisyklių nesilaikymą ir pavojingą vairavimą. Už pavojingą vairavimą, lenkimą vietose, kur pagal KET draudžiama lenkti, išvažiavimą į priešpriešinio eismo juostą pažeidžiant KET, vairavimą neteisėtai organizuotose transporto priemonių lenktynėse bus ne tik skiriama bauda nuo 170 iki 230 eurų, bet ir taikomas privalomas teisės vairuoti atėmimas nuo 3 iki 6 mėnesių.

Šios nuobaudos turėtų bent kiek „pakarpyti sparnus kelių ereliams“. Gal ne taip kils noras sukti „saulutes“ ar demonstruoti vairavimo sugebėjimus, spaudžiant greičio pedalą manevruoti iš vienos gatvės ar kelio pusės į kitą. Tokių „saulučių“ sukimo specialistų daug ir Švenčionėliuose, turgaus teritorijoje.

Beje, pailgintas ir administracinių nuobaudų skyrimo arba galiojimo laikas. Buvo vieneri metai, o dabar – dveji. O štai sėsti girtam už vairo darosi rizikinga. Dabar administracinė atsakomybė bus taikoma tik iki 1,5 promilės, o štai peržengus šį Rubikoną, t.y. viršijus 1,5 promilės ribą, bus taikoma baudžiamoji atsakomybė – grės ne tik bauda arba areštas, bet ir laisvės atėmimas iki 1 metų. Va čia jau problemėlė norintiems politikoje daryti karjerą ar užimti pareigas valstybės tarnyboje, nes liks teistumas. Tiesa, pasunkės ir policijos pareigūnų darbas, nes jei vairuotojas pripūtė daugiau nei 1,5 promilės, teks jį vežti į medicinos įstaigą, kad būtų paimtas kraujo mėginys alkoholio kiekiui kraujyje nustatyti. Gal ir gerai, kad toks reikalavimas atsirado, nes alkotesteriai būna „pagrybauja“, tą patvirtina vykstantys teismo procesai, o ir man pačiam teko ne kartą matyti, kaip pareigūnams tekdavo net keliais alkotesteriais tikrinti nesutinkančio su parodymais žmogaus blaivumą. O baudžiamoji atsakomybė – ne juokai, nes teistumo antspaudas žmogui lieka visam gyvenimui. Jo jokiu trintuku neištrinsi.

Apžvelgiau tik kelis pagrindinius pasikeitimus, kurie galioja nuo 2017 m. sausio 1 d. įsigaliojus Administracinių nusižengimų kodeksui, beje, nuo sausio 1 d. ir dėl teisės vairuoti ir vairuotojo pažymėjimo grąžinimo reikės kreiptis ne į policiją, o į VĮ „Regitra“.

Tiesa, vos pradėjus galioti naujam Administracinių nusižengimų kodeksui, jau girdisi balsų, kad kai ką reikia keisti, tobulinti, bet važiuodami galvokime ne apie tai, kas bus, o kaip nepažeisti KET ir neturėti reikalų su teisėtvarka.

Laimingo kelio Jums, gerbiamieji.

Algis JAKŠTAS