Mes turime 349 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:4701
mod_vvisit_counterŠią savaitę:14888
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:90918
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

Mokykla, mokiniai ir tėvai - darni komanda

2012 m. gegužės 16 d.,trečiadienis Nr.37 (1180)

Kuo vyresni mokiniai, tuo rečiau tėvai lankosi mokykloje. Tėvų susirinkimai trumpėja, bendrų interesų vis mažiau. Vaikai sau, mokytojai sau, gimdytojai irgi... Tarsi trys atskiros šalys. Tačiau juk visas tris vienija bendras tikslas – užauginti ir išugdyti jauną žmogų ir padėti jam pasirinkti gyvenimo kelią.

Psichiatras O.Lapinas teigia, kad pavojai prasideda tada, kai tėvai nustoja pastebėti savo vaikus. Jie tikrina jo pažymių knygutę, kalbasi su jo mokytojais, bet vaiko realiai nemato. “Tokie tėvai greičiausiai suvokia ne vaiką, bet savo idėją apie vaiką, o kad ten dar vaikas yra, tai tau nebe taip svarbu, - sako O.Lapinas. – Tai reiškia, kad čia verta sustoti ir tiesiog pabūti su vaiku, pasidžiaugti būvimu kartu”.

Kodėl tėvai turėtų būti aktyvūs mokyklos gyvenime, kaip tai siejasi su vaikų pasiekimais ir mokymosi motyvacija. Kokia galėtų būti ugdymo įstaigos bendruomenė, kodėl tai naudinga visiems?

 

Bendruomenė – saugumo garantas

Pradėkime nuo klausimo, kas ta bendruomenė. Kam ji mums reikalinga? ,,Taip jau yra, kad esame bendruomeniškos būtybės, – sako psichologė Erika Kern. – Visiška izoliacija žmogui pavojinga, jis tokių būsenų neatlaiko. Turime įgimtą poreikį priklausyti bendruomenei. Tai reiškia – jausti, jog turime joje savo vietą, esame reikalingi, galime daryti jai įtaką ir atsiskleisti patys. Tėvai iš pradžių labai domisi mokykla, nori pažinti ir draugauti su mokytojais bei administracija“. Kas atsitinka, kad gimdytojai praranda norą domėtis ugdymo įstaiga ir joje lankytis, ir kaip tą norą vėl pažadinti?

Pasak psichologės, tėvams aktyvumas mokyklos bendruomenėje turi būti panašus į poilsį. Bendruomenės kūrimas nėra paprastas procesas, tačiau jei viską darome teisingai, tereikia labai mažai – ir susikūrusi bendruomenė pradeda save kurti. „Pagrindinis principas yra toks, kad kiekvienas bendruomenės narys turi turėti galimybę būti jai naudingas ir jausti, kad joje turi savo unikalią vietą. Šį uždavinį įgyvendinti sunkiausia, tačiau jei sugalvojame, kaip tai įgyvendinti, bendruomenė susikuria bei pradeda veikti pati. Tai akivaizdžiai matosi. Beje, palengva susigundo ir tie tėvai, kurie iš pradžių šią iniciatyvą vertino skeptiškai,”- sako psichologė E.Kern.

 

Projekto „T-klasė“ receptai

Projekto „T-klasė“ (Tėvų klasė) pagrindinis tikslas paskatinti tėvus aktyviau įsijungti į mokyklos bendruomenės gyvenimą. „Lietuvoje tėvai vidutiniškai savo vaikui skiria apie 7 minutes per parą. Gimdytojų įsitraukimas į mokyklos veiklą šias minutes ištęstų gerokai ilgiau. Todėl siūlysime labai įdomios veiklos mokykloje: bus užklasinė veikla tėvams ir vaikams, ekskursijos į tėvų darbovietes, seminarai pedagogams, vaizdo konferencija ir t.t.“, - pasakoja projekto vadovė Jūratė Jadkonytė Petraitienė. Projekto pasiekimai atsispindės specialiai sukurtoje nacionalinėje metodinėje medžiagoje ir dokumentiniame filme, kurį pasižiūrėti galės visos Lietuvos mokyklos.

Projekte dalyvauja 16 mokyklų iš visos Lietuvos. Tarp jų net dvi Švenčionių mokyklos: Švenčionių vidurinė mokykla ir Švenčionių Zigmo Žemaičio gimnazija. Projekto partneris - Švenčionių rajono pedagogų švietimo centras. Abiejose Švenčionių mokyklose jau įvyko projekto pristatymas. Mokytojai, tėvai ir mokiniai pasižiūrėjo vokiečių režisieriaus Reinhardo Kahlo filmą ,,Ateities laboratorijos”. Neįprasti, bet veiksmingi mokymo būdai Vokietijos mokyklose sukėlė daug minčių ir paskatino diskusijai, kurią moderavo komunikacijos specialistė Auksė Kontrimienė. „Projekto tikslas – sužadinti tėvų vaizduotę ir norą įsijungti į mokyklos bendruomenės gyvenimą, o jūs turite unikalią progą visos Lietuvos tėvams parodyti pavyzdį, kad Švenčionyse yra stiprios bendruomenės, o tėvai gali būti tikri mokyklos draugai ir talkininkai“, - kalbėjo A.Kontrimienė.

Buvo smagu stebėti, kaip čia pat diskusijos metu kilo idėjos, gimė pasiūlymai: dviejų devintų klasių mokinių jau laukia įdomi fizikos pamoka „Elektros tinkluose“, kur dirba vieno mokinio tėvelis. Projektas „T-klasė“ įsibėgėja...

Auksė Kontrimienė
 

 
Reklaminis skydelis