Mes turime 295 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:3228
mod_vvisit_counterŠią savaitę:13415
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:89445
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

2012 metais už greičio viršijimą rajone nubausti 1664 vairuotojai

2013 m. sausio 9 d. trečiadienis Nr.2 (1245)

Praktiškai visi mes esame eismo dalyviai: vieni – vairuotojai, kiti – keleiviai, treti – dviratininkai ar važnyčiotojai, ir, žinoma, pėstieji. Ir nuo visų mūsų tolerancijos, kelių eismo taisyklių reikalavimų paisymo priklauso situacija keliuose ir gatvėse. Juk kiekvienoje sankryžoje nepastatysi policijos pareigūnų, kurių buvimas visada sudrausmina eismo dalyvius. Tad viskas arba bent jau didžioji dalis situacijų keliuose priklauso nuo mūsų – eismo dalyvių. Jau senokai kiekvienų metų pradžioje su Vilniaus apskrities VPK Švenčionių r. policijos komisariato Viešosios policijos skyriaus Kelių policijos poskyrio viršininku Igoriu ANISINU apžvelgiame praėjusių metų situaciją Švenčionių rajono keliuose ir gatvėse. Kokie gi buvo praėję 2012-jieji?

 

- Gaila, bet 2012-ieji buvo blogesni negu 2011-ieji. Kodėl? Atsakymas labai paprastas – buvo daugiau įskaitinių eismo įvykių, daugiau ir nukentėjusiųjų. 2011 metais Švenčionių rajono teritorijoje buvo užregistruota 11 įskaitinių eismo įvykių (įskaitiniais laikomi eismo įvykiai, kurių metu žūsta arba sužeidžiami žmonės), kurių metu žuvo 4 žmonės ir 11 buvo sužeista. 2012 m. jau turėjome 16 tokių eismo įvykių, kurių metu žuvo 4 (tiek pat, kaip ir 2011 m.), bet sužeistų buvo 21 , net 10 žmonių (beveik dvigubai) daugiau. Kas lėmė tokį padidėjimą? Buvo pora skaudžių eismo įvykių, kurių metu nukentėjo net po kelis žmones. Vienas skaudžiausių eismo įvykių įvyko naujo kelio atkarpoje tarp Zalavo ir Pavoverės. Dabar ten pastatyti ne tik papildomi ženklai, ribojantys greitį iki 70 kilometrų, įrengti atitvarai, bet ir įrengtas stacionarus greičio matuoklis. Ir ką iš šio greičio matuoklio gaunamose fotografijose matome? Ogi tai, kad nemažai vairuotojų šį pavojingą posūkį bando įveikti didžiuliu greičiu, kai kurie leistiną greitį viršija 30 ir daugiau kilometrų. Žaidžiančių pavojingą žaidimą su lemtimi vairuotojų nemažėja... - pradėdamas mūsų pokalbį apie situaciją rajono keliuose pasakojo Igoris Anisinas.

 

- Paminėjote greičio viršijimą. Ar daug vairuotojų, viršijusių leistiną greitį, nubausta 2012 m.?

- Skaičius iš tiesų įspūdingas – 1664. Iš jų 849 leistiną greitį viršijo nuo 10 iki 20 kilometrų per valandą. 578 vairuotojai leistiną greitį viršijo nuo 20 iki 30 kilometrų per valandą, ir 13 vairuotojų lėkė viršydami leistiną greitį daugiau kaip 50 kilometrų per valandą. Kaip matome, lakstančių pašėlusiu greičiu nėra daug, bet vis dėlto pasitaiko. Fiksuojant leistino greičio viršijimo atvejus daug prisidėjo specialaus automobilio be skiriamųjų ženklų apsilankymas. Šiame automobilyje įrengta aparatūra leidžia ne tik fiksuoti ir fotografuoti greičio pažeidėjus, bet ir kitus pažeidimus filmuoja vaizdo kamera. Tie pažeidimai taipogi išaiškinami, o juos padarę eismo dalyviai nubaudžiami. Su filmavimo aparatūros pagalba pavyko užfiksuoti ir keletą pavojingo bei chuliganiško vairavimo atvejų. Beje, 2012 m. užfiksuoti 22 pavojingo ir chuliganiško vairavimo atvejai, o juos padariusių vairuotojų amžius neviršija 25 metų. „Saulučių“ sukimo ir kitų panašiu triukų mėgėjams patarčiau pagalvoti, ar verta rizikuoti, nes jeigu pažeidimas bus užfiksuotas, sankcijos labai griežtos. Bauda nuo 1000 Lt iki 2000 Lt su teisės vairuoti transporto priemonę atėmimu nuo 1 iki 2 metų.

 

- Sankcijos iš tiesų griežtos. O kaip dėl neblaivių vairuotojų?

- 2012 metais policijos pareigūnai sulaikė 186 neblaivius asmenis, vairavusius transporto priemones. 15 jų per metus buvo sulaikyti pakartotinai. Jų transporto priemonės buvo konfiskuotos.

 

- O jeigu tas pilietis vairavo ne jam priklausančią transporto priemonę?

- Lygiai tas pats. Transporto priemonė, kurią vairavo neblaivus pilietis per metus antrą kartą, konfiskuojama. Į šį faktą vertėtų atkreipti dėmesį prieš duodant kitam asmeniui savo transporto priemonę. Ir pas mus buvo ne vienas toks atvejis. Konfiskuotų transporto priemonių šeimininkai dabar bando jas atgauti per teismus.

 

- Ši situacija aiški. O kokius dar pažeidimus norėtumėt paminėti?

- Galbūt vieną nedrausmingiausių eismo dalyvių kategorijų – dviratininkus ir pėsčiuosius. 2012 metais policijos pareigūnai už kelių eismo taisyklių nesilaikymą surašė 432 protokolus pėstiesiems ir dviratininkams. Norėčiau priminti, kad pėstiesiems ir dviratininkams už KET pažeidimus dabar baudos siekia nuo 80 iki 120 litų. Žinoma, jei dviratininkas važiavo neblaivus, o tokių 2012 m. sulaikyta 207 (iš jų 146 nustatytas vidutinis ir sunkus girtumas), baudos siekia kelis šimtus.

249 vairuotojai nubausti už važiavimą be saugos diržų, baudos nuo 100 iki 200 litų. Pakartotinai pažeidus šį KET reikalavimą nuo 200 iki 300 litų 2012 m. pakartotinai už važiavimą be saugos diržų nubausti 25 vairuotojai. 193 vairuotojai nubausti už vairavimą civilinio transporto priemonės draudimu neapdraustos transporto priemonės. Paminėjau pagrindinius pažeidimus, už kuriuos nubausta daugiausia eismo dalyvių, bet kartais net ir mažiausias kelių eismo taisyklių pažeidimas gali baigtis tragiškai, tad visus eismo dalyvius kviesčiau būti dėmesingais, visada įvertinti eismo sąlygas, kurios ypač žiemą keičiasi labai dažnai. Tada bus mažiau nelaimių keliuose ir gatvėse, bus mažiau ir netekčių bei skausmo. Visiems eismo dalyviams norėčiau palinkėti, kad 2013 metai būtų geri.

O mums visiems eismo dalyviams reikia labai nedaug – tiesiog laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų.

Algis JAKŠTAS

 
Reklaminis skydelis