Mes turime 254 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:3999
mod_vvisit_counterŠią savaitę:3999
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:171157

Kelionė į Švenčionis

2013 m. gruodžio 21 d. šeštadienis Nr. 94 (1337)

Taip vadinosi rašinys, kurį Pabradės „Ryto“ gimnazijos 4a klasės mokiniai parašė po gruodžio 11 d. vykusios mokomosios-pažintinės ekskursijos į Švenčionis „Pažinkime savo kraštą“.

Keletas sakinių iš mokinių darbų:

„...Pirmiausia gelbėtojai padovanojo gaisrinę mašinėlę iš kartono, o po to parodė ir dideles gaisrines mašinas... Nalšios muziejuje pamačiau įdomius akmens amžiaus žmonių ginklus, darbo įrankius. Sudomino gausi gyvūnų iškamšų ekspozicija. Man taip patiko didelis elnias!...“ (Kamilė). „...Priešgaisrinėje gelbėjimo tarnyboje buvo įdomu. Daugiau sužinojau apie gelbėtojų darbą... Nalšios muziejuje pabandžiau austi. Mokiausi pinti juostą...“ (Inga). „... Gelbėtojai pasakojo apie savo darbą, viską rodė ir net leido mums užsidėti dujokaukes... Nalšios muziejuje mums daug pasakojo apie Švenčionių kraštą. Po ekskursijos namuose pati susiradau ir paskaičiau apie Vytauto Didžiojo laikų Švenčionis...“ (Neringa). „...Gelbėtojai papasakojo, kaip ruošiasi gavę iškvietimą. Sužinojau – jie gali apsirengti per vieną minutę! Nalšios muziejuje pamačiau audimo mašinėlę – stakles. Galima buvo pasimokyti austi...“ (Janas). „...Apžiūrėjau gyvūnų iškamšas. Pamačiau daug senovinių daiktų. Audžiau!...“ (Raimondas). „...Mes apsilankėme Švenčionių priešgaisrinėje gelbėjimo tarnyboje. Susipažinome su gelbėtojų darbu ir jų naudojama įranga. Sužinojome, kad gaisrinės mašinos ilgis siekia 8 metrus. Mums leido į ją įlipti...“ (Danielius). „...Su klasiokais važiuoti mokykliniu autobusiuku buvo linksma. Ekskursija buvo įdomi.“ (Inesa).

Pasauliopažinimo pamokos skirtos padėti vaikui pažinti ir suprasti artimiausią socialinę bei gamtinę aplinką, suvokti, kaip gamtinė, socialinė, kultūrinė aplinka veikia žmonių gyvenimo būdą, sudaryti sąlygas išsiugdyti reikiamus gyvenimui gebėjimus, įgūdžius, vertybines nuostatas.

Ieškant naujų mokymo formų ir būdų norisi išeiti iš tradicinės klasės, integruotai mokytis kelių dalykų, skatinti mokinių žingeidumą, iniciatyvumą, kūrybiškumą, patirties kaupimą ir jos perteikimą. Puiki galimybė visa tai įgyvendinti yra mokomoji - pažintinė ekskursija, pamoka muziejuje. Visiems aišku, kad emocijos, gyvas patyrimas, asmeninis dalyvavimas, žaidimas nuobodžiausius dalykus gali paversti nepamirštamu nuotykiu.

Dėkojame Nalšios muziejaus darbuotojoms už suteiktą galimybę susipažinti su muziejaus eksponatais, audimo amatu, skatinti mokinių domėjimąsi savo krašto praeitimi, materialine ir dvasine kultūra. Dėkojame Švenčionių priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos gelbėtojams už kantrybę bei nuoširdų norą sudominti mokinius gelbėtojo profesija.

Alma ŠEKŠTELIENĖ