Mes turime 289 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:1967
mod_vvisit_counterŠią savaitę:4901
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:85371

LESTO primena, ką daryti dingus elektrai

2014 m. sausio 29 d. trečiadienis Nr. 8 (1346)

Nutrūkus elektros energijos tiekimui, gyventojai pirmiausia turėtų įsitikinti, ar gedimas nekilo jų namų vidaus tinkle, taip pat patikrinti, ar neišsijungę automatiniai elektros energijos jungikliai, esantys namuose, laiptinėje.

Tais atvejais, kuomet elektros energijos tiekimas nutrūksta dėl avarinių gedimų skirstomajame tinkle, elektros naudotoją, jei jis pateikęs kontaktinius duomenis LESTO, SMS ar el. pranešimas apie tai turėtų pasiekti per 10–15 min. Jei klientas žinutės negavo ir yra įsitikinęs, kad gedimas yra ne vidaus tinkle, jis gedimą registruoti turėtų klientų aptarnavimo telefonu 1802.

Jeigu klientas gautų pranešimą apie pašalintą gedimą, tačiau elektros energijos tiekimas vis dar nėra atstatytas, tokiu atveju jam reikėtų kreiptis klientų aptarnavimo telefonu 1802 ir papildomai informuoti apie gedimą tinkle. Masinių gedimų atvejais, LESTO pašalinus gedimą vidutinės įtampos tinkle, būna atvejų, kuomet papildomų gedimų būna žemos įtampos tinkluose, nutiestuose iki pat elektros naudotojų namų.

Masinių gedimų atvejais labai svarbu, kad bendrovei galėtų prisiskambinti tie klientai, kurie mato gedimų vietas, nori pranešti apie pavojų keliančius gedimus.

LESTO klientų aptarnavimo telefonu 1802 per metus klientai kreipiasi beveik 1 milijoną kartų. Masinių gedimų atvejais vienu metu bendrovei paskambinti bando itin didelis kiekis elektros naudotojų, todėl planuojama, kad operatyviai suteikiama informacija tokį skambučių srautą sumažins, tai leis efektyviau organizuoti gedimų šalinimą.

 

Kaip šalinami gedimai?

Gedimų atvejais elektros energijos tiekimo atstatymo darbai organizuojami pagal prioritetus – pirmiausia šalinami gedimai vidutinės įtampos tinkle ir tie gedimai, kurie elektros tiekimo sutrikimus lemia didžiausiam vartotojų skaičiui, objektams su sudėtingais technologiniais procesais, objektams, kur nutrūkus elektros energijos tiekimui gali kilti pavojus žmonių sveikatai ar gyvybei, visuomeninės paskirties objektams. LESTO įdiegta nuotolinio dispečerinio valdymo sistema automatiškai užfiksuoja  gedimus vidutinės įtampos tinkle, kuriuo elektros energija tiekiama didesniam vartotojų skaičiui (mieste, miestelyje ar gyvenvietėje).

Kad būtų nustatyta gedimo vieta, LESTO operatyvinės brigados turi fiziškai apžiūrėti elektros oro liniją, kurioje užfiksuotas sutrikimas, arba aplankyti nuo keleto iki keliolikos transformatorinių, išsidėsčiusių plačioje miesto erdvėje, kai gedimas fiksuojamas kabelių tinkle. Dažnai vien tam, kad būtų nustatytos gedimų vietos elektros linijose, darbuotojams tenka pėsčiomis apeiti dešimtis kilometrų nepalankiomis oro sąlygomis – todėl gedimų šalinimas užtrunka. Tokiais atvejais itin svarbi gyventojų pagalba – matydami pažeidimus skirstomajame tinkle (kibirkščiuojančius ar nutrauktus laidus, pažeistus įrenginius, užvirtusius medžius ar kt.), jie turėtų pasirūpinti savo saugumu ir nedelsdami apie gedimo vietą pranešti LESTO klientų aptarnavimo telefonu 1802, nurodant kuo tikslesnę gedimo vietovę, užrašus, esančius ant elektros įrenginių pastatų ar atramų (stulpų).

Sutrikimų elektros tinkle visiškai išvengti neįmanoma, tačiau LESTO nuosekliai modernizuoja tinklą ir gerina elektros energijos tiekimo kokybę. Tiekiamos elektros energijos kokybės rodikliai 2012 metais buvo geriausi per šalies nepriklausomybės laikotarpį – vienam vartotojui vidutiniškai (nevertinant stichinių reiškinių poveikio) teko 76,67 minutės per metus be elektros, tai yra 9,5 proc. mažiau nei 2011 m. Taip pat 5,4 proc., iki 1,06 karto, sumažėjo ir elektros energijos tiekimo nutrūkimų skaičius vienam vartotojui. Gamtos stichijos yra pagrindinė priežastis, sutrikdanti elektros tiekimą ir lemianti nepatogumus gyventojams.