Mes turime 301 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:3047
mod_vvisit_counterŠią savaitę:3047
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:19312
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:143249

Žemės įsigijimo peripetijos – norima viską primesti savivaldybėms

2014 m. kovo 26 d. trečiadienis Nr. 23 (1361)

Lietuvos savivaldybių asociacijoje vyko LSA Žemės valdymo ir kaimo reikalų komiteto posėdis, kuriame vienas intensyviausiai svarstytų klausimų susijęs su žemės įsigijimo laikinojo įstatymo  projekte numatytomis naujomis savivaldybių funkcijomis. Žemės ūkio ministerijai ir Seimo Kaimo reikalų komitetui LSA teikė pastabą, kad savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytos komisijos leidimas įsigyti žemės ūkio paskirties žemę yra perteklinis dokumentas. Tokių leidimų išdavimo procedūra didina administracinę naštą ne tik verslui, bet ir piliečiams bei administracinių paslaugų teikėjams. Taip pat akcentuota tai, kad nėra įvertintos finansinės sąnaudos šiai perteklinei funkcijai užtikrinti, o Įstatymo projekto rengėjai nėra apskaičiavę netiesioginės administracinės naštos padidėjimo.

Pasak Savivaldybių asociacijos patarėjo žemės ūkio, kaimo ir teritorijų plėtros klausimais Gedimino Vaičionio, Registrų centro duomenimis 2012 ir 2013 metais šalyje buvo įregistruota virš 30 ir 40 tūkst. žemės ūkio paskirties sklypų, kurių dydis virš 1 ha, sandorių. Akivaizdu, kad vidutiniškai savivaldybėse per metus sudaroma nuo 400 iki 1500 tokių sandorių. Tai atspindi komisijų galimų darbų apimtis. Komisijos savivaldybėse turėtų organizuoti posėdžius vidutiniškai kartą per savaitę.

Įstatymo projekte yra ir dar viena nauja savivaldybių funkcija - nustatoma pareiga 10 metų po žemės pirkimo sandorio sudarymo kontroliuoti žemės ūkio produktų gamybą pagal Žemės ūkio ministerijos parengtą metodiką. Savivaldybės neturi jokių (techninių, finansinių, žmogiškųjų išteklių) galimybių atlikti tokio pobūdžio patikras, kurių skaičius per dešimt metų išaugtų dešimteriopai. Taip pat nėra įvertintos finansinės sąnaudos šiai funkcijai užtikrinti, nėra įvertintas tokių administracinių darbų ekonominis pagrįstumas.

Intensyviose diskusijose savivaldybių atstovai abejojo dėl komisijų, išduodančių leidimus pirkti žemę, tikslingumo, teiravosi dėl tokių komisijų veiklos finansavimo šaltinio bei turėjo rimtų dvejonių kaip apskritai bus teikiami duomenys savivaldybėms.

Po ilgų diskusijų komitetas nutarė, jog atsiradus papildomoms minėtų Įstatymų projektų derinimo procedūroms ar Seimo nariams teikiant naujus siūlymus šių Įstatymų projektams, LSA pakartotinai teiks pastabas Vyriausybei ir Seimui dėl naujų funkcijų savivaldybėms finansavimo klausimo išsprendimo.

LSA inf.

 
Reklaminis skydelis