Mes turime 212 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:3845
mod_vvisit_counterŠią savaitę:38655
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:15725
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:143249

Mokomės kūrybiškai

2014 m. kovo 26 d. trečiadienis Nr. 23 (1361)

Šiais mokslo metais Švenčionių Zigmo Žemaičio gimnazija dalyvauja projekte „Kūrybinės partnerystės“. Šioje programoje jau dalyvauja daugiau nei šimtas Lietuvos mokyklų. „Kūrybinės partnerystės“ – tai Lietuvos bendrojo ugdymo mokykloms skirta programa. Jos tikslas – praplėsti ir praturtinti įprastą mokymosi procesą, ugdyti mokinių ir mokytojų kūrybiškumą. Šių tikslų siekiama sukuriant sąlygas mokyklų ir kūrėjų – menininkų, kultūros ir kūrybinio sektoriaus veikėjų bei mokslininkų – bendradarbiavimui. Projektą „Kūrybinės partnerystės“ inicijavo Švietimo ir mokslo ministerija, iš dalies remia Europos socialinis fondas, projektą įgyvendina Ugdymo plėtotės centras.

„Kūrybinių partnerysčių“ programa susideda iš kelių etapų: iš pradžių į mokyklą atvyko kūrybos agentas Mindaugas Šulskus, kuris stebėjo mokinius (konkrečiai 2a klasę) ir jų aplinką, kartu su mokytojų komanda: kuruojančia mokytoja Ž.Garliene, lietuvių kalbos mokytoja R.Vilkaitiene, rusų kalbos mokytoja D.Voitechovič, istorijos mokytoja V.Jaksebogiene, analizavo kylančias problemas, kol buvo pasirinkta tyrinėjimo sritis. Tai viešojo kalbėjimo įgūdžių gerinimas, gebėjimas drąsiai reikšti mintis, išsakyti bei apginti savo poziciją pasitelkus žurnalistiką ir lietuvių, rusų kalbų, istorijos pamokų žinias. Nustačius tyrinėjimo sritį, mokyklai buvo paskirtas kūrėjas praktikas – žurnalistas Justas Rožėnas, šiuo metu dirbantis kūrybos ir strategijų konsultantu komunikacijos agentūroje „Autoriai“ bei Europos šalių kino forumo „Scanorama“ koordinatoriumi. Vilniaus dailės akademijoje J.Rožėnas dėsto lyderystės ir vadovavimo teorijų kursą bei yra LRT radijo laidos „Nežinau“ bendraautorius ir vedėjas. Kūrybinio projekto pavadinimas – „Kaip kontekstas keičia tekstą?“. Vyksta įvairios sesijos, kurių metu taikomi neįprasti mokymo(si) metodai ir būdai: autentiškos istorinės medžiagos analizė, „aš turiu balsą“ metodai (bendravimas be žodžių, bendravimas tamsoje, paskaita ar atsiskaitymas mažoje erdvėje pašnibždomis, kalbėjimas deformuotoje klasėje), interviu rengimas. Projekte dalyvaujantys mokiniai buvo pakviesti į LRT, stebėjo, kaip yra rengiamos įvairios pramoginės ir žinių laidos, bendravo su Naujienų tarnybos direktoriumi, mokėsi nepasiklysti informacijos srautuose. Į mokyklą buvo atvykęs sovietologas ir buvęs lrytas.lt redaktorius dr. Tomas Vaiseta, kuris mokiniams skaitė paskaitą. Viešasis kalbėjimas ir klausymasis tyrinėjami iš įvairių perspektyvų. Stengiamasi kiekvieną pamoką paversti savotišku spektakliu, kur mokinių kalbėjimas, nors ir rimtomis temomis, yra panašus į teatrą ar žaidimą.

Nors projektas tik įpusėjo, tačiau mokiniai džiaugiasi kūrybiškai praleistu laiku ir įgyta patirtimi bendraujant su naujais žmonėmis. Jiems vis geriau sekasi išsakyti savo nuomonę ir bendradarbiauti su klasės draugais. Tikimasi, kad „Kūrybinės partnerystės“ išugdys jaunuolių pasitikėjimą savimi ir padės į mokslą žvelgti kūrybiškiau.

Žydrė GARLIENĖ

 
Reklaminis skydelis