Mes turime 48 svečius online

Apsilankymų šiandien:489
Apsilankymų vakar:665
Apsilankymų šį mėn.:4452
Apsilankymų iš viso:1562108

Didelis džiaugsmas – ieškoti ir atrasti

2014 m. rugpjūčio 30 d. šeštadienis Nr. 65 (1403)

Pabradės „Žeimenos“ gimnazija sėkmingai užbaigė daugiašalį Comenius projektą „Talentų paieška“. Dvejus metus (2012-2014 metais) bendradarbiavome su Lenkijos (Zespół Szkół Ogólnokształcących w Syryni Szkoła Podstawowa im. Romana Dworczaka) ir Jungtinės Karalystės (Castle Primary School in Northampton) mokyklų mokytojais ir mokiniais. Projektą koordinavo Lenkijos mokykla.

Šio projekto tikslas buvo atrasti ir pristatyti įvairius vaikų talentus ir skatinti mokinius konkuruoti ir laimėti prizų. Kartu su mokyklomis partnerėmis organizavome bendrą veiklą tokiose srityse: užsienio kalbų mokymasis, informatika, matematika, menai, sportas, teatras, kulinarija, muzika, deklamavimas ir turizmas. Projekto veikla vyko įvairiai: konkursų, pamokų, būrelių, partnerių vizitų, mokyklinių išvykų, edukacinių programų metu.

Daug džiaugsmo ir patirties suteikė galimybė apsilankyti kitose Europos šalyse, susipažinti su Lenkijos ir Jungtinės Karalystės kultūra, istorija, papročiais, švietimo sistemų ypatumais, savo akimis pamatyti Krokuvos, Varšuvos, Londono, Northamptono žymias vietas. Šių metų gegužę, paskutinio vizito į Lenkiją metu, apsilankėme 2011 m. įsteigtame „Svajonių parke“ Ochaby, kuriame per kelias valandas atsidūrėme penkiuose žemynuose ir pamatėme įdomiausius pasaulio pastatus, be to, išvydome 20 dinozaurų figūrų, žiūrėjome 6D filmą su specialiaisiais efektais. Tą pačią dieną po pietų pasinėrėme į Lenkijos kaimo buitį prieš 50-100 metų: kepėme duoną, mušėme sviestą, slėgėme sūrį, išbandėme įvairius įrankius ir prietaisus, klausėmės įdomaus pasakojimo apie darbščiąsias bitutes.

Mokykloje bendrų užsiėmimų, pasirodymų metu, stebėdami prezentacijas apie projekto veiklas kiekvienoje šalyje, aptardami su mokytojais projekto rezultatus džiaugėmės atsiskleidusiais mokinių talentais, galimybe bendrauti ir bendradarbiauti. Supratome, kad nebepakanka naujų ugdymo metodų dairytis savoje šalyje. Vykdant daugiašalės mokyklų partnerystės projektą pasipildo turimas žinių bagažas, tobulėja užsienio kalbos žinios, stiprėja motyvacija puoselėti ir su kitais dalintis savo kultūra, tradicijomis, sugebėjimais, pagaliau dalyvavimas projekte – tai proga įsitikinti, kad turime nemažai mokytojų ir mokinių talentų, kuriems atsiskleisti reikia tam tikro postūmio. Iš tiesų patys kartais nesuvokiame, kad nauja veikla ir kelionė turi tokį tikslą, apie kurį kartais net patys nežinome. Veikdami kartu su bendraminčiais, atrandame, bendraujame, dalinamės, šypsomės, susižavime, judame pirmyn... Tai greičiausiai ir yra didžiausia daugiašalių mokyklos partnerysčių projektų nauda.

Projekto veiklas finansavo Mokymosi visą gyvenimą programa, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

Violeta VOLSKIENĖ