Mes turime 205 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:1834
mod_vvisit_counterŠią savaitę:6389
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:107734

Per 9 mėnesius – 44 eismo įvykiai, kuriuos sukėlė laukiniai žvėrys

2014 m. spalio 18 d. šeštadienis Nr. 79 (1417)

Jau ir ruduo įpusėjo. Niūrios dienos, vis anksčiau temsta. Tai gerokai apsunkina eismo dalyvių gyvenimą, o ir eismo sąlygos kasdien vis sunkės. Į tai dėmesį atkreipti turėtų visi eismo dalyviai: pėstieji, dviratininkai, važnyčiotojai ir, žinoma, motorinių transporto priemonių vairuotojai. Juk nuo kiekvieno eismo dalyvio atsakingumo priklauso labai daug, kartais net žmogaus gyvybė. O kokia situacija rajono keliuose buvo per praeityje jau likusius 9 šių metų mėnesius? Apie tai ir kalbuosi su Vilniaus VPK Švenčionių r. PK Kelių policijos poskyrio viršininku Igor Anisin.

- Per 9 šių metų mėnesius Švenčionių rajone įregistruota 13 įskaitinių eismo įvykių. Tiek pat jų buvo ir per tą patį laikotarpį pernai. Deja, šiemet sunkesnės įskaitinių eismo įvykių pasekmės, nes šiemet 3 žmonės žuvo ir 14 sužeista. Pernai 1 žuvo ir 13 sužeista. Norėčiau priminti, kad įskaitiniu laikomas tas eismo įvykis, kurio metu sužeidžiami arba žūsta žmonės, - pradėdamas mūsų pokalbį apie pačius skaudžiausius eismo įvykius pasakoja Igoris Anisinas.

- O kaip reikalai dėl KET pažeidimų?

- Jų per 9 mėnesius užfiksuota 2688 ir didžiausią dalį sudaro leistino greičio viršijimas – 1182 atvejai. 485 atvejais grietis buvo viršytas nuo 10 iki 20 km/h, net 538 atvejais – nuo 20 iki 30 km/h, 114 vairuotojų viršijo greitį nuo 30 iki 40 km/h, 25 vairuotojai – nuo 40 iki 50 km/h ir 4 vairuotojai greitį viršijo daigiau nei 50 kilometrų. Dauguma greičio viršijimo atvejų užfiksuoja stacionarūs greičio matuokliai. Vairuotojams brangiai kainuojančių fotografijų gauname iš visos Lietuvos. Žinoma, ir mūsų rajone esantys 2 stacionarūs greičio matuokliai Pabradėje ir Zalave „nušauna“ ne vieną greitį viršijusį vairuotoją. Dabar, kai pasikeitė patruliuojančių policijos pareigūnų darbo specifika, mažiau sulaikoma neblaivių vairuotojų. Šiemet per 9 mėnesius jų sulaikyta 130. Važinėja išgėrę ir dviratininkai, jų sulaikyta beveik tiek pat – 127, ir net 85 iš jų nustatytas vidutinis ar sunkus girtumas. Vis dar mėgstama važiuoti neprisisegus saugos diržų. Tokių eismo taisyklių pažeidimų nustatyta 188, o 19 tą patį pažeidimą padarė pakartotinai. Be draudimo važiavo 165 vairuotojai ir net 230 važiavo su pasibaigusia transporto priemonės technine apžiūra. Nesumažėjo dėmesys, skiriamas pėstiesiems ir dviratininkams. Už tai, kad tamsiu paros metu ėjo be atšvaitų ar neturėjo žibintuvėlių, nubausti 79 pėstieji. Pradėjus anksčiau temti savo saugumu turėtų susirūpinti ir dviratininkai, kurie važiuodami privalo vilkėti šviesą atspindinčią liemenę, o tamsiu paros metu dviračio priekyje privalo degti baltos spalvos žibintas, o gale – raudonos. Kaip matote, atšvaitų dabar jau nepakanka. Rudens laikotarpiu pėstiesiems ir dviratininkams policijos pareigūnai skirs išskirtinį dėmesį, o nesilaikantys KET reikalavimų bus baudžiami.

- Dažnai tenka skaityti informaciją apie automobilių susidūrimą su laukiniais žvėrimis.

- Taip, eismo įvykių, kuriuos sukėlė staigiai į važiuojamąją kelio dalį išbėgę laukiniai žvėrys, ne tiek ir mažai. Per 9 mėnesius jų įvyko 44. Daugiausia tokių įvykių nutinka tamsiu paros metu, bet būna atvejų, kai ir šviesiu paros metu stirna ar briedis iššoka į kelią. Tad vairuotojai ten, kur matomumą užstoja medžiai ar krūmai, turi būti pasiruošę tokiems siurprizams, ypač tose vietose, kur pastatyti kelio ženklai, įspėjantys apie galimą laukinių žvėrių pasirodymą.

- Pasklido kalbos, kad policija panaikina techninę apžiūrą, jei automobilyje nėra gesintuvo ar yra mažesnis nei 2 kg gesintuvas, ar pasibaigęs jo patikros laikas.

- Atvejai, kuriais gali būti panaikintas techninės apžiūros galiojimas, yra apibrėžti įstatymu. Tų atvejų yra devyni: neveikia pagrindinis stabdys (vairuotojas juo negali sustabdyti transporto priemonės); neveikia vairo mechanizmas (vairuotojas negali juo valdyti transporto priemonės); netvarkingas transporto priemonės ir priekabos sukabinimo įtaisas; lyjant, sningant arba esant rūkui vairuotojo pusėje neveikia stiklo valytuvas; tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui nedega joks (artimosios, rūko, tolimosios šviesos) priekinis kairysis žibintas, o sugedus bent vienam galiniam gabarito žibintui neveikia avarinė šviesos signalizacija arba transporto priemonės gale nėra pritvirtinto avarinio sustojimo ženklo; transporto priemonės stiklų, patenkančių į priekinį 180 laipsnių vairuotojo matymo lauką, šviesos laidumas mažesnis negu nustatyta techniniuose reikalavimuose; žiemos sezono metu automobilis, kurio bendroji masė ne didesnė kaip 3,5 t, ir (ar) jo priekaba (jei priekaboje įrengti stabdžiai) eksploatuojamas su padangomis, kurios neskirtos važiuoti žiemą, transporto priemonė vasaros sezono metu eksploatuojama su dygliuotomis padangomis arba protektoriaus rašto gylis mažesnis nei nustatyta techniniuose reikalavimuose; transporto priemonės žibinte panaudotas transporto priemonės gamintojo nenumatytas šviesos šaltinis; stovinčios motorinės transporto priemonės su dirbančiu varikliu skleidžiamo triukšmo lygis viršija Kelių transporto priemonių variklių triukšmo ribinių dydžių ir jų nustatymo tvarkos apraše nurodytus dydžius. Baigdamas norėčiau palinkėti visiems eismo dalyviams supratimo, atidumo ir laikytis KET reikalavimų. Tada ir skaudžių nelaimių bus mažiau, - sako Vilniaus VPK Švenčionių r. PK Kelių policijos poskyrio viršininkas Igor Anisin.

Algis JAKŠTAS

 
Reklaminis skydelis