Mes turime 444 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:2408
mod_vvisit_counterŠią savaitę:27538
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:74864
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:116150

Švenčionių autobusai važiuoja azotu pripūstomis padangomis

2014 m. lapkričio 8 d. šeštadienis Nr. 84 (1422)

Švenčionių bendrovės „Svirka“ remonto dirbtuvėse – moderni naujovė. Čia įrengtas generatorius, iš aplinkos išgaunantis azotą. Jis naudojamas pripildyti autobusų ir kitų transporto priemonių padangoms.

„Rūpinamės keleivių saugumu, todėl mūsų autobusai važinėja azotu pripūstomis padangomis. Azotas, lyginant su paprastu oru, turi daugybę privalumų. Padangose naudojant azotą, normalus slėgis išlaikomas tris ar keturis kartus ilgiau. Tai reiškia, kad autobusas važiuodamas naudoja mažiau kuro ir išmeta į aplinką mažiau dujų bei angliarūgštės. Dėl tinkamo padangų slėgio pagerėja ratų sukibimas su kelio danga, autobusas kritinėse situacijose tampa lengviau valdomas, sutrumpėja stabdymo kelias. Taigi galima teigti, jog dabar keleiviai mūsų autobusais važiuoja saugiau. Bet to, tokiu būdu rūpinamės ir aplinkos švara“, - sako „Svirka“ vadovas Vytautas Bulka.

Azoto dujos pranašesnės už orą ir dėl to, jog jos neįkaista, taigi ir padangą apsaugo nuo įkaitimo. „Visiems žinoma, jog pernelyg įkaitusi padanga bet kada gali sprogti. Naudojant azotą, šios tikimybės nelieka“, - kalba V.Bulka.

Be to, naudojant azotą, padangos mažiau dėvisi – pastovus slėgis padangose išlieka ilgiau, tai pailgina naudojimo laiką. „Į padangas pučiamame ore yra drėgmės, tad padangoms atvėstant, ant vidinio paviršiaus kondensuojasi drėgmė. Dėl šios priežasties ant plieninių ir aliumininių ratlankių padidėja korozijos tikimybė. Azotas yra sausas ir inertiškas, todėl šių problemų pavyksta išvengti“, - naujosios technologijos privalumus vardija V.Bulka.

Azotas turi ir kitų privalumų, jei lygintume su įprastu oru. Kadangi azoto dujos nesukelia korozijos, padangą galima restauruoti. Azoto molekulės didesnės už deguonies – 30 proc. lėčiau prasiskverbia pro padangą, taigi tris kartus rečiau reikia tikrinti padangos slėgį. Azoto dujos apsaugo ratlankius nuo korozijos bei palengvina montavimą.

„Svirka“ remonto dirbtuvėse sumontuotas generatorius, kuris iš aplinkos išgauna azotą. Jame įmontuotas molekulinis filtras, kuris atskiria azotą nuo kitų dujų. Iš pradžių suspaustas oras eina per trigubą filtrą, kur oras išvalomas nuo alyvų, vandens ir kitų dalelių. Tada praeina pro pripildytą aukšto oktaninio skaičiaus molekulinį filtrą, todėl azotas susikaupia rezervuare, o deguonis ir kitos dujos išmetamos į atmosferą.

Lina JAKUBAUSKIENĖ