Mes turime 156 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:1068
mod_vvisit_counterŠią savaitę:20190
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:43510

Skaitmeninio pasaulio čiabuviai ir imigrantai, arba Kodėl mokytojas laimės ieškojo internete

2015 m. sausio 31 d., šeštadienis Nr.8 (1444)

Mokykla – tai pasaulis, kuriame nuolat gimsta gyvenimo istorijos, kurioje nuolat ieškoma stebuklo ir neribotų žmogaus galimybių. Todėl akimirkos, kai šio pasaulio dalyviai ir kūrėjai susiduria su amžinuoju „Kodėl?“, jau tampa kasdienybe. Dabar mokytoją vis dažniau kankina klausimas, kodėl karta, kuri gali išvardinti virš 50 Puponautų vardų, įsiminti virš 100 Pokemonų veikėjų bei visas jų savybes, istoriją ir evoliuciją, per geografijos pamokas negali išmokti visų 181 valstybių pavadinimų ir jų sostinių. O atsakymas yra šalia – viskas priklauso tik nuo to, kaip yra pateikiama informacija. Tai suprantantys gali pakeisti mokymą mokykloje. Kaip tik todėl mūsų gimnazija susidomėjo technologijų kompanijos „Samsung Electronics Baltics“ inicijuota, mokytojams skirta skaitmeninių mokymų programa „Samsung Mokykla ateičiai“, kurios tikslas – tobulinti mokytojų skaitmenines kompetencijas. Į šiuos mokymus 2014 m. birželį iš 220 pageidavusių mokyklų konkurso būdu, pateikus paraišką ir kūrybinę IKT panaudojimo idėją, buvo atrinktos 28 labiausiai motyvuotos mokyklų komandos, sudarytos iš trijų mokytojų ir direktoriaus. Tarp tų laimingųjų buvo ir mūsų – Švenčionėlių Mindaugo gimnazijos – komanda: biologijos mokytoja Daiva Gaidamavičienė, anglų kalbos mokytoja Zita Karneckienė, informacinių technologijų mokytojas Gintaras Nalivaika ir aš. Mus viliojo galimybė išmokti valdyti naujausias skaitmenines technologijas, be kurių savęs neįsivaizduoja šiandienos vaikai – skaitmeninio pasaulio čiabuviai. Juk išmokyti valstybių, formulių, faktų dabarties kartą galima kalbant tik jų kalba, todėl net mobilus telefonas ar socialinis tinklas kartais virsta mokymosi priemone ir erdve. Viliojo galimybė bendradarbiauti su Lietuvos mokyklomis, turinčiomis tokį pat – modernų – požiūrį į IKT panaudojimą mokymuisi, dalintis ir išbandyti gerąją patirtį. Be abejo, tikėjimas savo jėgomis gundė ir varžytis dėl 10000 eurų vertės prizo „Samsung“ technologijoms įsigyti. Taigi pasiryžę iššūkiams ir pokyčiams imigravome į skaitmeninį pasaulį laimės ieškoti.

Netruko prabėgti penki mokymosi mėnesiai. Nuo rugpjūčio iki gruodžio kūrybingi, iniciatyvūs, entuziastingi projekto „Renkuosi mokytis“ lektoriai ir savo srities specialistai supažindino mus su socialinės žiniasklaidos naudojimo galimybėmis ir privalumais, tinklaraščių kūrimo ir turinio pateikimo technologijomis, informacinės grafikos, vaizdo filmų, animacijos poveikiu mokymuisi. Kaskart grįžusi komanda pritaikydavo įgytas žinias praktikoje, dalinosi patirtimi su kitais, mokydami ir diskutuodami būrė gimnazijos mokytojus įveikti modernaus mokinio iššūkį – išmokti kalbėtis naujausios kartos kalba. Pramokome: socialinis tinklas „Facebook“, kuris vaikams kartais virsta realiu ir vienatiniu pasauliu, tapo tarpusavio mokymosi ir konsultavimosi, darbų eksponavimo, veiklos planavimo, literatūrinių veikėjų gyvenimo erdve. Spalį prabilo kitoks gimnazijos laikraštis – internetinis dienoraštis „Salve“, apie naujausias knygas prakalbo internetinis gimnazijos bibliotekos dienoraštis. Patirties lobynu virsta ne stori segtuvai spintose, o internetinis dienoraštis „Metodinis avilys“, jau sulaukęs 2000-ojo lankytojo. Išmokome kurti vaizdo pamoką, pagelbstinčią sirgusiam mokiniui, virtualiai konsultuoti tiek mokiniui, tiek mokytojui patogiu laiku, taip vizualizuoti informaciją, kad nesinorėtų nebūti pamokoje. Penkis mėnesius plušėjo ne tik komanda, bet ir visi pedagogai noriai mokėsi, suvokdami, kad modernios mokyklos ateitis ir sėkmė skaitmeninių technologijų pasaulyje. Teigiami skaitmeniniai pokyčiai gimnazijoje, sėkmingos patirtys, padidėjęs mokinių susidomėjimas ir aktyvumas pamokose padrąsino sudaryti darbo grupę, kuri parengė trejų metų IKT diegimo gimnazijoje strategiją. Jos tikslas – suvienijant mokytojų, mokinių, pagalbos vaikui specialistų, tėvų ir socialinių partnerių pastangas ir diegiant mišrų ugdymą pasiekti pagerėjusio mokinių pažangumo. Pasirinktą IKT diegimo idėją teigiamai įvertino skaitmeninių mokymų pusfinalio, įvykusio 2015 m. sausio 15 d., komisija ir atvėrė kelią į finalą, į kurį iš 28-ių mokymuose dalyvavusių komandų pateko 10 stipriausių ir motyvuočiaučių. „Samsung Mokykla ateičiai“ finalas, vykęs 2015 m. sausio 26 d. Vilniaus dailės galerijoje, ženklino gimnazijos ir jos bendruomenės pažangą ir solidarumą, modernų požiūrį į mokymą, suvokimą, kad negalima šiandienos mokinio paguldyti į Prokrusto lovą. Džiaugiamės susiradę draugų, naujų socialinių partnerių iš Kauno, Vilniaus, Molėtų, Druskininkų. Esame laimingi laimėję Oxford University Press įsteigtą ir atstovės Lietuvoje Miglės Ogorodnikovienės įteiktą prizą - el. knygas visai klasei - už geriausiai parengtą pristatymą ir „Eurodesk“ atminimo dovanas už geriausią informacijos pateikimą. O svarbiausia jaučiamės ženkliai ūgtelėję ir galį priimti naujus iššūkius, pasidalinti nauja patirtimi su rajono mokytojais. Tikimės, kad pakeitę požiūrį į mokymą ir mokymąsi, suderinę tradicinį ir modernų mokymą, įgyvendinsime pagrindinį gimnazijos siekį ir jos mokinių bei tėvų lūkestį – išugdyti modernioje visuomenėje pilnavertiškai gyventi gebantį žmogų.

Daiva Veronika GAIDAMAVIČIENĖ

Švenčionėlių Mindaugo gimnazijos direktorė

 
Reklaminis skydelis