Mes turime 147 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:383
mod_vvisit_counterŠią savaitę:383
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:11183
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:150279

Švenčionėlių miškų urėdijoje – naujas gaisrinės automobilis

2015 m. rugpjūčio 29 d. šeštadienis, Nr.63 (1499)

Vasarai baigiantis saulėtą rugpjūčio 24 d. rytą į VĮ Švenčionėlių miškų urėdija automobilių parko teritoriją įvažiavo taip lauktas naujutėlaitis MAN markės gaisrinės automobilis, kuris deramai papildys ir taip jau pakankamai solidų gaisrams gesinti skirtų urėdijos automobilių parką. Kol visi susidomėję apžiūrinėjo naujutėlaitį automobilį, pakalbinau Švenčionėlių miškų urėdijos urėdą Naurį JOTAUTĄ.

- Gavę naują modernų gaisrų gesinimo automobilį jausimės dar saugesni. Tokioje didžiulėje teritorijoje kaip mūsų urėdija, gaisrų kilimo tikimybė yra labai didžiulė. Džiaugiuosi, kad šiemet, su Dievulio pagalba, kol kas gaisrų išvengėme. Šiandien situacija labai kritiška. Faktiškai jau penkta, pati aukščiausia, gaisringumo klasė. Jei dar porą dienų bus tokia sausra, tikrai bus penkta. Tad gal ir simboliška, kad tokiu metu atvažiavo naujas gaisrų gesinimui skirtas MAN markės automobilis. Panašios klasės ir panašaus tonažo automobilį prieš kurį laiką nusipirko Kretingos urėdija.

- Iš kokių lėšų įsigijote šį automobilį.

- Pagrindinis finansavimas buvo iš Generalinės miškų urėdijos bendrųjų reikmių programos, o likusią dalį mokėjome mes iš savo lėšų. Bet tai ilgalaikė ir būtina investicija. Pasiteisino prieš kurį laiką įsigytas „Mercedes“ klasės gaisrinis automobilis, nes labai geras pravažumas, patikimumas. Tikimės, kad ir naujas automobilis MAN pateisins mūsų lūkesčius. Dabar turėsime 4 gaisrams gesinti skirtus automobilius, ir tai visiškai patenkins mūsų poreikius. Automobiliu MAN mes pakeičiam senutėlį ZIL-133. Mes jį jau seniai ruošiamės nurašyti, bet vis pagailim. Kas pavasarį sutvarkom, atliekam tech. apžiūrą, kartais tas „šimtakojis“ ir pasiteisina, nes didelė talpa, geras pravažumas, bet visgi jau senutėlis.

- Kiek gaisrų gesinimo komandoje yra žmonių?

- Kiekvienam automobiliui yra po du žmones: vienas – vairuotojas, kitas – gaisrininkas. Jeigu aukšta gaisringumo klasė, tai budi 2-3 komandos, tai automatiškai 4-6 žmonės. Dabar stebėjimas vykdomas iš mobilaus ryšio bokštų, o informacija perduodama į mūsų stotį, ir po to jau budintis operatorius priima sprendimą. Džiaugiamės, kad paskutinė vasaros savaitė prasidėjo gražiai – sulaukėme naujo gaisrų gesinimui skirto automobilio.

- Kas važinės šiuo automobiliu?

- Vairuotojai, važinėjantys gaisriniais automobiliais – senbuviai, juk gaisrų gesinimo miške patirtis – labai svarbus veiksnys. Tai akivaizdžiai parodė ir nesenas gaisras poligone, kai gaisras buvo užgesintas tik tada, kai atvažiavo miškininkai, nes miškus gesinantys žmonės moka geriau įvertinti situaciją, nepasimesti, ypač pirmais momentais. Kaip tik tokie teisingi sprendimai ir lemia sėkmingą kovą su miško gaisru. Labai svarbu ir mobili technika, turi būti geras pravažumas, manevringumas, bet svarbiausia žmonės, gerai žinantys vietovę, privažiavimus, vandenvietes. Tai ir yra didžiausias mūsų potencialas. Kažkada ir aš savo darbinę veiklą pradėjau kaip miško apsaugos inžinierius ir žinau, ką reiškia gerai pažinti vietovę, - baigdamas pokalbį sako Švenčionėlių miškų urėdijos urėdas Nauris Jotautas ir kartu su kitais dar kartą apžiūri naują automobilį.

Sausra dar nesibaigė, bet tikėkimės, kaip sakė urėdas, Dievulis ir toliau saugos Švenčionėlių miškų urėdijos teritoriją, ir pavyks išvengti gaisrų ir naujojo automobilio bent jau šiemet neteks išbandyti realiame gaisre.

Algis JAKŠTAS