Mes turime 396 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:5232
mod_vvisit_counterŠią savaitę:21433
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:97463
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

Replika. Valdžia pelnosi iš rinkliavos mokesčio, todėl nenori jo mažinti?

2015 m. lapkričio 25 d. trečiadienis, Nr.88 (1524)

2015 m. lapkričio 7 d. „Žeimenos krantų“ Nr. 81 Galina Romanova straipsnyje „Nepagrįstas kritikavimas ir pilstymas iš tuščio į kiaurą apie tą patį - itin bukiems?“ mane gerokai nustebino. Pasirodo, bet kokį gerą pasiūlymą, gerą projektą galima sumenkinti, apdergti ir, jeigu jis neįtinka valdantiesiems, nors naudingas gyventojams, paskelbti destrukcija.

Pasirodo, mano pateiktas sprendimo projektas dėl rinkliavos už buitinių atliekų surinkimą ir tvarkymą, kurio niekaip nenori priimti valdantieji, yra destrukcinis, nes nenurodoma, jog norima pakeisti V.Vigeliui valdant paskubomis įvestą tvarką, be abejo – blogą gyventojams. Be to, nutylimos priežastys, dėl kurių kol kas to padaryti nesigauna, ir ne tik dėl to, kad atšaukti sprendimus visada sunkiau nei juos „prastumti“. Pacitavau G.Romanovą, kad skaitytojas suprastų, apie ką kalbama.

Tokio negražaus G.Romanovos poelgio negaliu praleisti kaip nepastebėto, todėl dar kartą esu priverstas informuoti rajono gyventojus apie patį projektą ir valdančiųjų nenorą jį svarstyti.

Pirmiausia, priimant siūlomą keisti sprendimą aš nepriklausiau valdantiesiems, o buvau eilinis gyventojas, svarstyme ir sprendimo priėmime nedalyvavau.

Antra, pati ankstesnė savivaldybės vadovybė buvo įsipareigojusi po metų sprendimą peržiūrėti ir tuo tikslu buvo sudariusi sutartį su konsultantais.

Trečia, jeigu V.Vigelis būtų buvęs perrinktas meru, sprendimas jau būtų pakeistas.

Ketvirta, Kiekvieną priimtą sprendimą galima lengvai pakeisti, reikia tik noro. Šį teiginį patvirtina tai, kad V.Vigelio valdančioji dauguma siūlomą keisti sprendimą ne kartą redagavo. Arba – prieš trejetą mėnesių priimtą Tarybos sprendimu patvirtintą darbo reglamentą naujoji dauguma jau šių metų spalio mėnesį labai lengvai pakeitė.

Taigi priežastys, dėl kurių kol kas pakeisti sprendimo nesigauna, juokingos. Iš pradžių Tarybos sekretorė, pralaikiusi projektą mėnesį, neturėdama įgaliojimų, grąžino kaip neva mano nepasirašytą, nors parašas buvo. Pagaliau, net jeigu trūkę parašo, galėjo pasiūlyti pasirašyti savivaldybėje, kurioje dažnai lankausi. Pasirašius visur, kur reikia ir nereikia, sprendimo projektas buvo apsvarstytas komitetuose ir jam, ko tikrai nesitikėjo valdantieji, pritarta, nors K.Trapikas siūlė man projektą atsiimti. Tik Sveikatos komitete balsai pasiskirstė po lygiai, todėl komiteto pirmininko A.Karvelio, nepritarusio kainos mažinimui, balsas nulėmė, kad projektui nepritarta.

Reikalaujant daugiau nei trečdaliui tarybos narių projektas į posėdžio darbotvarkę buvo įtrauktas, tačiau tarybos posėdžio pradžioje išgalvotu pretekstu iš darbotvarkės valdančiųjų balsais buvo išbrauktas, neleidus man, projekto rengėjui, net pasisakyti. Užtat, pažeidžiant Reglamentą, išbraukus klausimą iš darbotvarkės, į tribūną buvo pakviestas „konsultantas“ iš Vilniaus, (manau, - tai Rubikono žmogus), kuris nuobodžiai įrodinėjo, kad mažinti mokestį, kuris yra didžiausias Lietuvoje, niekaip negalima. Suprask, žmogau, kad ankstesnis yra labai geras.

Patikslinus projekto pavadinimą (o tą galima buvo padaryti tarybos posėdyje), sudėjus visus taškus ir kablelius, projektas dar kartą buvo užregistruotas. Ir čia valdantieji pradeda naują žaidimą.

Projektą vizavo savivaldybės Teisės ir metrikacijos skyriaus vedėjas, patyręs teisininkas V.Kastanauskas. Tada į žaidimą savo valia ar per prievartą įsijungė administracijos direktorius Andrius Šarėjus, kuris projektą nukreipė derinti (manau, su nurodymu: „nederinti“) dar dviem specialistėms: Rasai Bliūdžiuvienei ir Rasai Čibirienei, kurios, pralaikiusios projektą virš mėnesio, atsisakė derinti išgalvotais, tikrovės neatitinkančiais motyvais. Taigi noriu rajono gyventojus informuoti, kad projekto stabdys – šie asmenys: Andrius Šarėjus, Rasa Bliūdžiuvienė ir Rasa Čibirienė. Kaip sakoma, tauta turi žinoti savo „didvyrius“, galbūt didvyriais jie tapo ne savo valia, bet žmonėms nuo to ne lengviau.

Žinoma, pagrindinė priežastis, dėl ko sprendimo projektas neteikiamas svarstyti – ekonominė. Atėję į valdžią dabartiniai valdantieji greit suprato, kad visai neblogai, kai iš surinktų už buitinių atliekų tvarkymą pinigų sumos, visiškai atsiskaičius su tvarkytojais, dar lieka biudžete apie 150-200 tūkstančių eurų. O kai yra laisvų pinigų, juos visada rasi kur panaudoti: galima sumažinti mokesčius savo rėmėjams, papildomai finansuoti savo proteguojamas įmones ir kt. Argi to nežino G.Romanova? Žino, tyli ir dergia mane. Patariu Galinai turėti bent kiek padorumo.

Gaila, bet tyli ir tie apie 1000 rajono gyventojų, kurie K.Trapiko raginami savo parašais reikalavo atšaukti sprendimą – panaikinti rinkliavą. O gal prisimins, ko reikalavo iš V.Vigelio, ir pareikalaus iš valdančiųjų, kad jie vykdytų savo rinkiminius pažadus mažinti rinkliavos dydį?

Jau girdžiu kartą K.Trapiko išsakytą mintį, kad dabar nėra prasmės keisti atliekų tvarkymo sprendimą, nes nuo 2016 m. liepos 1 d. reikės numatyti naujus rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą dydžius. Tai - netiesa, ir štai dėl ko. Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo Nr. VIII-787 30²straipsnio pakeitimo 2 straipsnyje sakoma: „Savivaldybės, vadovaudamosi Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymo dydžio nustatymo taisyklių nuostatomis, iki 2016 m. liepos 1 d.nustato naujus arba patvirtina esamus rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir komunalinių atliekų tvarkymą dydžius“.

Konstantas RAMELIS,

rajono savivaldybės tarybos narys,

Kontrolės komiteto pirmininkas

 
Reklaminis skydelis