Mes turime 252 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:4295
mod_vvisit_counterŠią savaitę:22839
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:70165
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:116150

Meras pademonstravo nepagarbą teismui ir pasėjo įtarimus

2016 m. kovo 26 d., šeštadienis, Nr.22 (1555)

Pradėjusi karą prieš verslininką Vytautą Bulką, rajono valdžia visiškai susipainiojo ir klimpsta intrigų pelkėje vis giliau. Bandydamas pateisinti į jokius teisės rėmus netelpančius administracijos veiksmus, meras dėl nesėkmių apkaltino… teismą.

Apie detektyvu virtusius keleivių vežimo ir autobusų stoties nuomos konkursus kalbamės su UAB „Svirka“ direktoriumi Vytautu BULKA.

 

Kas dedasi rajone?

Rajone daug keistenybių dedasi, bet viskam savo laikas. Šįkart kalbėsiu tik apie keleivių vežimą, dėl kurio šiuo metu savivaldybės „viršūnė“ lyg galvas pametę kurpia vieną po kito vis absurdiškesnius sprendimus. Jau teisininkai nesupranta, kaip galima iki tokio lygio nusiristi. Trumpai sakant, dedamos visos pastangos sunaikinti UAB „Svirka“. Nerasite Lietuvoje daugiau nei vieno mero, kuris nenori verslo savo rajone, Rimantas Klipčius savo rajono įmonę, kurioje dirba per 40 rajono gyventojų, kuri moka mokesčius į rajono biudžetą, naikina. Tai nepadoru šioje įmonėje dirbančių rajono gyventojų atžvilgiu. Manau, verslą didžiąja dalimi kuria darbuotojai. Jie žino kiekvieną kaimą, kiekvieną stotelę, stengiasi, kad keleiviai būtų patenkinti. Jie nusipelno pagarbos, o meras negerbia ir jų.

 

Bet keleivius ir toliau veža „Svirka“, nors savivaldybė laimėtoju jau buvo paskelbusi „Meteorit turą“ iš Visagino?

„Svirka“ veža, nes toks buvo teismo sprendimas. Teismas priėmė sprendimą taikyti laikinąsias apsaugos priemones, ir „Svirka“ toliau veža keleivius, vykdo galiojančią sutartį. Savivaldybei teko nusileisti.

 

Meras R.Klipčius Kaltanėnuose pareiškė: „Vienas opozicijos tarybos narys 3 valandas praleido Švenčionių rajono apylinkės teisme ir pasiekė savo – pritaikytos apsaugos priemonės...“

Čia manau, skandalas. Jeigu jaunasis meras Rimantas Klipčius turi tokios informacijos ir įrodymų, jis pirmiausia turėjo kreiptis į prokuratūrą. Jeigu neturi, bet kalba, tai – teismo ir teisėjo įžeidimas, vertas baudžiamosios bylos. Be to, sunkūs kaltinimai mesti visiems opozicijoje (visi, kas ne valdžioje – opozicijoje!) esantiems tarybos nariams, nes nėra įvardinta, kurį meras kaltina sunkiu nusikaltimu – bandymu daryti poveikį teismui. Meras Rimantas Klipčius, kalbėdamas renginyje Kaltanėnuose, iškraipė faktus ir klaidino žmones, žemino teismo instituciją ir teisėją.

Kraupu girdėti tokias nepasvertas kalbas iš mero, aukštas pareigas užimančio valstybės tarnautojo. Teismai yra nepriklausoma institucija, bandymas daryti poveikį teismui – nusikaltimas, užtraukiantis baudžiamąją atsakomybę. Faktų nuslėpimas – taip pat. Ar meras to nežino?

Siūlyčiau jaunajam Rimantui Klipčiui bent jau dabar skubiai kreiptis į prokuratūrą ir nurodyti, kuris konkrečiai tarybos narys iš opozicijos galimai darė įtaką teismo sprendimui, bei pateikti įrodymus.

 

Trumpai – kokia šiuo metu situacija dėl keleivių vežimo konkurso?

Konkursas vykdytas pažeidžiant Viešųjų pirkimų įstatymą. Vasario 9 dieną Vilniaus apygardos teismas paskelbė sprendimą: PRIPAŽINTI 2016-01-19 Švenčionių rajono savivaldybės administracijos keleivių vežimo SUTARTĮ SU UAB „METEORIT TURAS“ NEGALIOJANČIA nuo jos sudarymo momento. Savivaldybė pateikė apeliaciją. Švenčionių rajono apylinkės teismui pritaikius laikinosios apsaugos priemones, keleivius veža UAB „Svirka“.

 

Svetur viskas atrodo geriau: autobusai naujesni, kainos mažesnės...

Taip sakydamas, meras vėl klaidina žmones. Kaip jis gali sakyti, kad „Meteorit turo“ autobusai geresni, jeigu nebuvo apžiūrėti mūsų autobusų? Mūsų turistiniai autobusai važinėja į Lenkiją, vasarą vežimų geografija gerokai išsiplečia.

Kalbėdamas apie tarifus, meras taip pat neteisus. Nesuprantu, kaip baigęs ekonomiką meras gali nemokėti skaičiuoti. Iš kur jis ištraukė kainą 6,4 ct/km – tokio tarifo pas mus nėra. Yra trys skirtingi tarifai, bet tokio nėra, ir jokie vidurkiai negalimi. Ekonomistui, kad ir neakivaizdininkui (čia – atskira istorija), tai reikėtų žinoti.

Kaip galima teigti, kad „Meteorit turas“ veža pigiau, jeigu Vilniaus kryptimi, kuria važiuoja 86 procentai visų keleivių, bilietus naujasis vežėjas būtų pabranginęs 28 procentais – beveik trečdaliu. Taryba jau buvo patvirtinusi šią kainą. Žmonėms, kurie neranda darbo Švenčionyse, todėl priversti važinėti į Vilnių, tokia kaina būtų didelis smūgis.

 

Stoties nuomos konkursą laimėjo „Svirka“. Kodėl savivaldybė iki šiol neperdavė išnuomoto objekto?

Nes laimėjo „ne tas“. Sutartis turėjo būti pasirašyta per 10 dienų nuo konkurso rezultatų paskelbimo. Mes kreipėmės į administracijos direktorių, bet jis išsisukinėjo, kad šį klausimą „reikia leisti per tarybą“. Paprasčiausią nuomą, kurios mėnesio kaina 500 eurų, jie iškėlė iki tarybos lygmens. Tuo tarpu keleivių vežimo sutarčiai, kurios vertė daugiau kaip 5 milijonai eurų, tarybos sprendimo ar pritarimo nereikėjo.

Stoties nuomos konkurse dalyvavo trys įmonės: „UAB „Svirka“, UAB „Seknija“ ir UAB „Meteorit turas“. Savivaldybę nuo sutarties pasirašymo su UAB „Svirka“ ėmėsi gelbėti „Meteorit turas“. Įmonės vadovas kreipėsi į teismą su prašymu panaikinti konkurso rezultatus. Ar gi ne keista, kad tai padarė ne antroje vietoje buvusi „Seknija“, o mažiausią kainą pasiūlęs „Meteorit turas“?

Atidžiau pažiūrėjus į šias keistas istorijas ne tik man kyla pagrįstas klausimas – ar, be oficialiai deklaruojamų, čia nėra kokių nors kitų rajono valdžios interesų?

Irena PAULIUKEVIČIENĖ