Mes turime 433 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:4168
mod_vvisit_counterŠią savaitę:20369
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:96399
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

Skatiname mokinius ir džiaugiamės jų laimėjimais

2016 m. birželio 8 d., trečiadienis, Nr.42 (1575)

Pasibaigus mokslo metams, įprasta įvertinti nuveiktus darbus, pasidžiaugti laimėjimais. Siekiant kuo geresnių mokymosi rezultatų, labai svarbi yra motyvacija. Vienas iš šiuolaikinio mokymo autorių Geoff Petti motyvaciją kartu su pasitikėjimu ir paskatinimu, atnešančiais sėkmę, vadina „mokymosi varikliu“. Sudominti šiuolaikinį mokinį nėra lengva, nes internetas, socialiniai tinklai, kompiuteriai ir mobilieji įrenginiai pakeitė gyvenimą. Todėl pedagogui reikia gebėti mokinį sudominti, įtraukti į mokymosi procesą ir padaryti jį kuo patrauklesnį. Kad sustiprėtų motyvacija, mokytojas turi sužadinti smalsumą, skatinti laimėjimų patyrimą bei lūkesčių įgyvendinimą.

Vienas iš būdų skatinti mokymosi motyvaciją – smalsumo, tyrinėjimo poreikio skatinimas. Jis stiprėja tada, kai mokiniai savarankiškai gali tyrinėti, bandyti, taisyti klaidas, ieškoti atsakymų, svarstyti, vertinti savo ir kitų darbus, daryti įtaką mokymosi procesui, spręsti, ko nori išmokti. Per lietuvių kalbos pamokas mokiniai turi išsiugdyti poreikį nuolat tobulinti savo kalbą, plėtoti savarankiško kalbos mokymosi, kūrybiškumo ir įsivertinimo gebėjimus. Vidurinio ugdymo programoje nurodoma, kad kalbinio ugdymo paskirtis – sudaryti sąlygas mokiniams ugdytis asmeninį santykį su kalba ir literatūra, kultūra, lavintis meninį skonį, plėsti savo, kaip skaitytojo, estetinę patirtį. Kūrybiškumo ugdymas paremtas ne tiek žinių perėmimu, kiek gebėjimu jomis naudotis ir pritaikyti praktiškai. Vienas iš konkursų, leidžiančių sudominti mokinius mokomuoju dalyku bei skatinančių jų motyvaciją, yra edukacinis lietuvių kalbos konkursas „Olympis“, kuris vyksta du kartus per mokslo metus, t.y. „Rudens sesija“ ir „Pavasario sesija“. Nors už dalyvavimą reikia mokėti, bet 3 c klasės mokinės Urtė Kujalytė ir Simona Pošiūnaitė dalyvavo abu kartus. „Rudens sesijoje“ pasiekusios visai neblogų rezultatų ( atitinkamai 94 ir 91 proc.), nusprendė juos dar pagerinti. Abiems gimnazistėms tai pavyko: Urtės Kujalytės rezultatas 97 proc., ji užėmė antrą vietą respublikoje vienuoliktokų grupėje, o Simonos Pošiūnaitės – 93 proc. Abi apdovanotos konkurso organizatorių I laipsnio diplomais, o Urtė ir medaliu. Šios mokinės taip pat yra ir kitų konkursų rajono etapų laimėtojos: S.Pošiūnaitė lietuvių kalbos ir literatūros olimpiadoje užėmė I vietą, o U.Kujalytė meninio skaitymo konkurse – III. Abi mokinės dalyvavo ir rašinių konkurse „Laiškas išvykusiam kraštiečiui“, skirtame Švenčionių miesto įkūrimo 530- mečiui paminėti. Urtė Kujalytė pripažįsta, kad dalyvauti daugelyje įvairių konkursų paskatina Mokytoja, bet kiekvienas konkursas suteikia naujų ir naudingų žinių, todėl labai džiaugiasi turėdama galimybę atstovauti savo mokyklai ir įgauti naujos patirties. Simona Pošiūnaitė džiaugėsi, kad už pasiekimus turėjo galimybę apsilankyti Valdovų rūmuose ir Vilniaus universiteto bibliotekoje, o nemokamą ekskursiją mokiniams ir juos rengusiems mokytojams organizavo Švenčionių rajono švietimo pagalbos tarnyba. Taigi ryšys tarp motyvacijos ir pasiekimų akivaizdus, belieka mokinį skatinti ir džiaugtis gražiais laimėjimais.

Ona BARKUVIENĖ

 
Reklaminis skydelis