Mes turime 145 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:1907
mod_vvisit_counterŠią savaitę:4630
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:56918
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

Saksofonu gali sugroti bet kokią muziką

2017 m. gegužės 27 d., šeštadienis Nr.38 (1667)

Su pedagogu, muzikantu Stasiu Montrimu esame pažįstami senokai. Ne vieną kartą jis man talkino rengiant poezijos vakarus. Poezija ir saksofono muzika – puikus tandemas, ir, manau, mes dar ne kartą poezijos ir muzikos mėgėjams surengsime sakralią šventę. Jau kelis kartus ruošiausi pakalbinti Stasį apie jo kelią į muzikos pasaulį ir štai gurkšnodami kavą pradedame mūsų pokalbį.

- Pedagoginį darbą dirbu jau 23 metus. Dėsčiau per tą laiką ne tik saksofoną, bet buvo ir lumzdeliai, ir klarnetas, - pradėdamas mūsų pokalbį sako Stasys, o kai jo paklausiau, kaip pats pradėjo groti saksofonu, išgirstu atsakymą:

- Esu kilęs iš Žemaitijos, iš kaimo, esančio šalia Kretingos, o saksofoną pirmą kartą pamačiau būdamas 3-4 metų. Man jis labai patiko, blizgėjo visas. O po kurio laiko sesė sugalvojo stoti į muzikos mokyklą, užsimaniau ir aš į tą muzikos mokyklą. Be to, mano du pusbroliai buvo saksofonistai. Įstojau nesunkiai, o baigęs įstojau į Klaipėdos fakultetą. Kadangi meno mokykloje nebuvo tikro saksofono mokytojo, tai stojant į Klaipėdos fakultetą metus dar papildomai lankiau pas tokį Narušį, bet dar ir studijuodamas ilgai vargau, kol atstačiau visas klaidas, kurios buvo padarytos muzikos mokykloje. Mano asmeninė patirtis įrodo, kad mokslų pradžia visada svarbi. Kaip pastatysi, kaip suformuosi, taip ir bus. Kiekvienas instrumentas turi savo specifiką ir mokyti groti turėtų pedagogas, pats gerai įvaldęs tą instrumentą. Svarbu grojant ir kvėpavimas. Bet iš savo pedagoginės patirties galiu pasakyti, kad bendros formulės nėra, nes dirbdamas su kiekvienu vaiku turi ieškoti būdų, kurie jam būtų geriausi. Nes vienam tas geriau sekasi, kitam kitas, taip ir ieškai, kol jis suranda savo kelią ir eina pirmyn. Laiko reikia daug, bet svarbiausia reikia vaiko kantrybės.

- Kiek iš tavo buvusių mokinių pasirinko muzikanto saksofonininko kelią?

- Tokios informacijos neturiu, nors tikrai būtų įdomu susirinkti, bet muzikuojančių tikrai yra. Mano tikslas nėra paruošti profesionalą saksofonistą, o paruošti jauną žmogų, kuriam muzika padėtų kitaip pažvelgti į supantį pasaulį. Aš galiu pasakyti, kad didžiuojuosi savo buvusiais mokiniais, nors jie ir dirba ne muzikos srityje. Čia, meno mokykloje, įgytas pasitikėjimas savimi padeda ir tolimesniame gyvenime. Juk išėjimas į sceną – tai gana rimtas išbandymas. Ir ne kiekvienas gali įveikti scenos baimę. Ilgai dirbant pavyksta sumažinti tą baimę, nors ji išlieka visą gyvenimą, gali tik išmokti ją kontroliuoti.

- Ar atsimeni savo pirmą išėjimą į sceną?

- Išėjimo nelabai atsimenu, atsimenu nuėjimą. Ketvirtoj klasėj aš jau dalyvavau respublikiniam konkurse. Tai šitą kartą gerai atsimenu, be to tai buvo mano pirmas atvažiavimas į Vilnių. Beje, saksofoną į rankas pirmą kartą paėmiau 1976 metais, prieš 41 metus.

- Ar šiaip sau, ne pamokos, ne koncerto metu, pagroji saksofonu?

- Užeina kartais, kai paimi ir sugroji vieną ar kitą kūrinį, žinoma, motyvacija kartais reikalinga. Besimokančiam vaikui motyvacija taip pat reikalinga. Kad išmoktų groti, motyvuoti turi ir tėvai. Puikus rezultatas gaunamas, kai vaikas nori išmokti groti, kai tėvai nori, kad jų vaikas išmoktų groti, ir kai mokytojas nori išmokyti groti. Labai svarbią vietą motyvuojant užima konkursai, koncertai ir sveika konkurencija, skatinanti dirbti.

- Kas lemia sėkmę – darbas, talentas?

- Vien talentu be darbo toli nenueisi.

- Ar vien pedagogo pastangų užtenka mokant mokinį?

- Jau minėjau, kad svarbų vaidmenį vaidina tėvų bendravimas su pedagogu. Tarsi toks ratas: mokinys-mokytojas-tėvai. Jei tėvai nesidomi vaiko darbu, puikių rezultatų nepasieksi.

- Dažnai tėvai nori sužinoti, ar jų vaikas gabus muzikai, ar, tarkim, galėtų groti saksofonu, bet nedrįsta ateiti pas pedagogą. Ar Stasys Montrimas gali pakonsultuoti, padėti išspręsti šią lygtį?

- Tėvai, matydami vaiko gabumus, norą groti, dainuoti, turėtų kreiptis į pedagogus. Aš asmeniškai visados pasiruošęs padėti tokiais atvejais. Per 23 metus nebuvo tokio atvejo, kad to, kuris norėjo išmokti groti, nebūčiau išmokinęs. Muzika, grojimas labai daug duoda vaiko asmenybės vystymuisi. Meno mokykloje pedagogas turi daugiau galimybių pažinti mokinį, yra kalbėjimas, yra bendravimas, muzikavimas.

- Ar saksofonas sudėtingas instrumentas?

- Aš nelabai galiu su kuo palyginti, nes saksofonu groju virš 40 metų. Žinoma, pradžia visada nelengva, bet išmokt nėra sunku. Saksofonas pakankamai geras melodingas instrumentas su specifiniu gražiu tembru. Gali išgauti tikrai puikius garsus. Saksofonas buvo kurtas simfoniniam orkestrui. Sukūrė jį belgas Adolfas Saksas. Buvo sukurtas kažkur 19 amžiaus viduryje tobulinant bosinį klarnetą. Labai greitai saksofono galimybes perprato afroamerikiečiai, ir džiazmenai juo puikiai groja. Dabar ir Lietuvoje yra puikių saksofonistų. Saksofonu gali bet kokią muziką sugroti. Aš pats groju ne tik saksofonu, bet ir klarnetu, o atvažiavęs į Švenčionis, ir birbyne pradėjau groti.

- O kaip Švenčionyse žemaitis iš Kretingos atsidūrė?

- Žmona atsivežė. O jei rimtai, čia, Švenčionių muzikos mokykloje, buvo garantuotas darbas. Direktorė Vanda Nemeikienė mane priėmė, surinko vaikų, ir pradėjo nuo 1994 m. dirbti. Dabar dirbu Švenčionių Juliaus Siniaus meno mokykloje ir Švenčionėlių meno mokykloje, tad tėvai, norintys pasitikrinti vaikų gabumus, gali drąsiai kreiptis. Visada mielai patarsiu ir galiu garantuoti, kad pasirinkę saksofoną tikrai išmoks groti. Norintys gali paskambinti man telefonu 8 614 95375 ir susitarsime dėl susitikimo, - baigdamas mūsų pokalbį sako Stasys Montrimas.

Algis JAKŠTAS

 
Reklaminis skydelis