Mes turime 298 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:3683
mod_vvisit_counterŠią savaitę:13870
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:89900
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

Kas tai, jeigu ne korupcija?

2018 m. spalio 13 d., šeštadienis Nr.76 (1800)

Administracijos direktorius A.Šarėjus savivaldybėje elgiasi kaip savo „ūkyje“: įstatymų nepaiso, pirkimų konkursų nerengia, laimėtojus numato iš anksto. Ar vienas įklimps, ar nusitemps paskui save „dirigentą“?

 

Valdžios cirkus apmoka mokesčių mokėtojai

Probleminis mėnuo, kai keleivių vežimo konkursą laimėjusi nedidelė Vilniaus įmonė, kuri dirba tik Anykščių rajone, nepajėgė pradėti keleivių vežimo sutartyje numatytomis sąlygomis, baigėsi, o rajono valdžios cirkai su keleivių vežimu tęsiasi. Ar tik ne korupcijos ausys už viso to kyšo? Vietiniai „ostapai benderiai“ grimzta vis giliau – tęsiasi neteisėti, įstatymus ir teismų praktiką pažeidžiantys valdininkų veiksmai. „Kamikadzės“ vaidmenyje kol kas – savivaldybės administracijos direktorius A.Šarėjus, bet kas gi patikės, kad tai jo vieno saviveikla ir kad jis trokšta įkišti „pirštus tarp durų“...

Nesikartosiu apie tai, kaip rajono valdžia, protestuojant vos ne pusei tarybos narių, pridirbo absurdo: leido vežti keleivius be kasos aparatų ir nemokamai, lengva ranka atseikėjo už tą avantiūrą „Transporto centrui“ 7000 eurų už savaitę mokesčių mokėtojų pinigų, kaip vėliau paaiškėjo, dar ir pavojingai vežant keleivius techniškai netvarkingais autobusais, kuriuos vairavo dalis vairuotojų, neturėjusių tinkamo pasirengimo (pridedamas dokumentas).

 

Veža išklerę autobusai

Nuo spalio 4 d. sumaištis ir netvarka turėjo baigtis. Nors ir tas pats „Transporto centras“, bet jau turėjo pradėti vežti sutarties sąlygomis, kurių svarbiausia – modernūs autobusai. Tai, kuo meras R.Klipčius giriasi jau visą pusmetį. Nesiliauna girtis ir toliau, nors Lietuvos transporto saugos centras naujajam vežėjui Igoriui Fedoriv ir net vairuotojams jau skyrė nuobaudas. Keleivius veža 1997-2008 metų gamybos transporto priemonės. Vienas visiškai iškleręs autobusas net buvo nuimtas nuo reiso (skaityti dokumente).

Spalio 4 d. niekas nepasikeitė. Pasibaigus laikinai keleivių vežimo sutarčiai paaiškėjo, kad konkurso laimėtoju savivaldybės paskelbtas „Transporto centras“ ir toliau nepajėgus vykdyti sutarties, nors konkursą kažkaip laimėjo prieš pusę metų. Tada administracijos direktorius spjovė net į kelis LR įstatymus iš karto ir pratęsė laikino keleivių vežimo sutartį iki lapkričio 1 d. Dabar jau pats vienas, be jokių Ekstremalių situacijų komisijų ir rajono tarybos sprendimų, nors sutartyje net nebuvo numatyta tokia galimybė. Kiek administracijos direktoriaus veiksmais buvo pažeista įstatymų, teskaičiuoja teisėsauga. Viena aišku, kad be viešojo paslaugų pirkimo konkurso to daryti negalima. Kas dabar galėtų paneigti, kad šalia abejotinų sutarčių nebuvo dar ir korupcinio šalių susitarimo? Ne veltui Prezidentė yra pabrėžusi, kad korupcija labiausiai klesti savivaldybėse.

 

Dangstosi „viešuoju interesu“

Pažeisdamas Reglamentą, meras įbruko į rugpjūčio 30 d. tarybos posėdžio darbotvarkę komitetuose nesvarstytą klausimą dėl leidimo vežti keleivius be kasos aparatų nemokamai. Paskui, kad prastumtų šį sprendimą, prieš posėdyje dalyvavusių daugumos tarybos narių valią padarė negirdėto ilgio pertrauką – 1 val. 40 min. (tiek prireikė laiko atgabenti posėdyje nedalyvavusią tarybos narę). Opozicija įsitikinusi, kad posėdis buvo neteisėtas. Visus neteisėtus veiksmus ir įstatymų pažeidimus meras teisino vienu „šventu“ dalyku – viešuoju interesu. Dėl valdininkų negebėjimo skaidriai vykdyti pirkimų (juristas pripažino, kad per porą mėnesių buvo surengti 4 konkursai, ir visi nesėkmingi) iš tiesų buvo susidariusi kuriozinė situacija, bet tikrai ne ekstremali. Ekstremalių situacijų komisija buvo tiesiog pasinaudota kaip žaibolaidžiu. Pridengdami savo veiksmus, valdininkai puolė teisintis, kad jie „gina viešąjį interesą“. Kol kas „dega kepurė“ tik administracijos direktoriaus, bet ką gali žinoti...

Administracijos direktorius, būdamas atsakingas už keleivių vežimo vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutais Švenčionių rajono savivaldybėje organizavimą ir žinodamas, kad nuo 2018-08-31 baigiasi keleivių vežimo sutartis, laiku nesiėmė visų jo kompetencijai priskirtų būtinų veiksmų, kad būtų laiku organizuojamas viešasis pirkimas, kurio pasėkoje nuo 2018-09-01 keleivių vežimo paslaugas būtų teikęs teisėtai, konkurso būdu atrinktas tiekėjas.

Kol kas keleivių vežimo istorija skendi tirštoje migloje. Visi galimi pažeidimai ir faktinės aplinkybės teisiškai užfiksuoti ir laukia teisinių institucijų įvertinimo. Ši istorija, kaip lakmuso popierėlis, vaizdžiai parodys, kiek galima Lietuvoje pažeidinėti įstatymus. Jau vien tai, kad daugiau kaip 5 mln. eurų vertės viešojo pirkimo konkursą laimi įmonė, kuri nepajėgi laiku pradėti darbo, verčia suabejoti rajono valdžios veiksmų skaidrumu.

Irena PAULIUKEVIČIENĖ

 
Reklaminis skydelis