Mes turime 325 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:4831
mod_vvisit_counterŠią savaitę:15018
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:91048
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

Kokie autobusai veža keleivius - Euro IV iš dėdės Fedios garažo?..

2018 m. lapkričio 10 d., šeštadienis Nr.83 (1807)

Kaip velnias kryžiaus bijanti viešųjų pirkimų rajono valdžia trejus metus vykdė keleivių vežimo paslaugų konkursą ir vis nesėkmingai. Kiek buvo bandymų, o įstatymai vis ima ir pakiša koją... Pagaliau, baigiantis kadencijai, rajono vadovybė susizgribo – juk laikas eina į pabaigą, treji metai praėjo, o niekas nepadaryta, „Svirkos“ autobusai ir toliau prieš pat nosis zuja – veža keleivius. Metę visas pajėgas, valdžiukės šulai pagaliau surado nugalėtoją konkursui. Mat, po ankstesnių konkursų teismuose išsimaudę visaginiečiai nuo Švenčionių atsižegnojo. Nugalėtoją surado Vilniuje. Menkai žinomas, su maža patirtimi, bet požiūris į gyvenimą sutapo. Tiesa, paskelbtas laimėtoju laimėtojas neskubėjo džiaugtis šia laime – sutartį su savivaldybe pasirašė turbūt tik po įtaigos seansų, nes pradelsęs nustatytus terminus. Juridiškai tokia sutartis turėtų būti pripažinta niekine.

Bet ir po pasirašymo įmonė, kaip vangus arklys, į vagą nėjo. Išsiprašė ir dar du mėnesius – sutarties vykdymo pasiruošimui. Tiesiog kaip tie pelėdžiukai – vis rytoj ir rytoj... Ir taip gerą pusmetį. Kaip gi galima laimėti konkursą visiškai nepasiruošus dirbti?

Rajono vadovams rugpjūčio 30 d. atsidūrus aklavietėje ir pradėjus trimituoti apie ekstremalų įvykį, kai jau kitą dieną nebuvo kam vežti keleivius, neliko nieko kito, kaip išmesti neapsiplunksnavusį laimėtoją į kelią, nepaisant jo nepasiruošimo. Laimėtojo vadovas Igor Fedorif, vis niekaip negalėjęs prisiruošti, vėliau paskelbė: „Pasiruošimui buvo likę 18 val.“ Ir čia pat mįslingai išsitarė: „Į kai kuriuos neužbaigtus formalumus teko užmerkti akis. Tačiau su ramia sąžine galiu užtikrinti, kad 95 kodą turėjo visi vairuotojai“. Ar tikrai ta sąžinė tokia jau rami? Lietuvos transporto saugos administracija jau pirmomis dienomis užfiksavo, kad iš patikrintų vairuotojų 3 neturėjo tinkamos kvalifikacijos, ir skyrė jiems baudas. Už pažeidimus, kurių buvo ir daugiau, buvo nuspręsta bausti ir vadovą.

Kaip užmerkė akis „Transporto centro“ vadovas I.Fedorif, taip turėtų neatsimerkti ir iki šiol, nes svarbiausia konkurso ir sutarties sąlyga neįvykdyta. Konkurso sąlygos esminis reikalavimas buvo, kad absoliučiai visi autobusai privalo atitikti Euro IV standartą visą sutarties vykdymo laikotarpį.

Šaltinių teigimu, UAB „Transporto centras“ klastoja duomenis apie autobusų atitikimą Euro IV standartui. Savo turimus senus autobusus (dalis pagaminti 1998 m.) perdarinėja nežinomame servise – įmontuoja nesertifikuotą išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemą. Autoservisas, kuriame autobusai perdarinėjami, nėra autobusų gamintojo oficialiai įgaliotas ar oficialus to modelio autobusų platintojas, todėl neturi teisės oficialiai patvirtinti perdirbtų autobusų atitikties Euro IV standartui. Kyla abejonių, ar tokiais galimai kažkokiame dėdės Fedios garaže „patobulintais“ autobusais apskritai saugu važinėti?

Irena PAULIUKEVIČIENĖ

 
Reklaminis skydelis