Mes turime 176 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:3676
mod_vvisit_counterŠią savaitę:26170
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:17101

Kalėdinė Klipčių „dovanėlė“ gyventojams – kelia autobusų bilietų kainas

2018 m. gruodžio 15 d., šeštadienis Nr.93 (1817)

Artėjant šv. Kalėdoms visuomenę užplūsta gerumas, noras padėti, dalintis, džiuginti. Mūsų rajono valdžia, deja, paruošė rajono gyventojams kitokią „dovanėlę“. Likus keletui dienų iki šv. Kalėdų, valdantieji užsimojo kelti keleivių vežimo kainas Vilniaus kryptimi, kur daug žmonių priversti kasdien važinėti į darbą, pas gydytojus, į mokslus ir kt. Meras R.Klipčius, asmeniškai žadėjęs rajono gyventojams gerinti keleivių vežimą ir užtikrinęs, kad naujasis vežėjas vežios tik naujais, aukščiausius standartus atitinkančiais autobusais, jau po mėnesio savo pažadų išsižadėjo. Keleivius veža seni, tik perdažyti autobusai, kai kurie jų dar 1996 metų gamybos, neaišku, kokiame garaže tobulintais varikliais, imituojant tuo eurostandartą, kas apskritai kelia abejonių jų saugumu, bet meras apie tai nutyli. Tuo tarpu keleivių vežimas populiariausia – Vilniaus – kryptimi jau brangsta beveik penktadaliu. Ir tai tik po mėnesio, kai oficialiai pradėjo dirbti naujasis vežėjas. Net artėjančios Kalėdos nenuslopino troškimo nuplėšti iš keleivių daugiau. Tai kas bus toliau su tokiu apetitu?

Dar viena staigmena – Vilniaus maršrutą, kuris visada buvo pelningas, dabartinė valdžia kažkaip sugebėjo nuvaryti iki nuostolingo! Sako, net nepadengia vežėjo išlaidų. Išeitų, niekas šiais autobusais nevažiuoja? Specialistų teigimu, vežėjas Vilniaus maršrute patiria apie 57-67 % visų nuostolių. Šio maršruto rida irgi sudaro apie 60-65 % visų maršrutų ridos.

Maršrutu Švenčionys-Pabradė-Vilnius-Pabradė-Švenčionys keleivių vežimo tarifas didinamas nuo 0,043 iki 0,05 Eur už kilometrą (be PVM) (+ 16,3 %).

Padidinus tarifą, bilieto kaina padidės:

nuo Švenčionių iki Vilniaus – iki 5,12 Eur (buvo 4,42 Eur) / + 0,70 Eur;

nuo Švenčionių iki Pabradės - 2,22 Eur (buvo 1,91 Eur) / +0,31 Eur;

nuo Pabradės iki Vilniaus – 2,90 Eur (buvo 2,51 Eur) / +0,39 Eur.

Savivaldybė planuoja, kad, padidinus tarifą, grynosios vežėjo pajamos Vilniaus maršrute padidės apie 35-40 tūkst. Eur per metus, tuo pačiu ir savivaldybės kompensacijos lengvatoms padidės apie 7,0-9,0 tūkst. Eur/metus. Ar tik ne vežėjas laimi daugiausia? Sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas kažkodėl neatliekamas. O gal vertėtų? Bent jau tam, kad nereikėtų bijoti Kontrolės komiteto pirmininko?

 

Situaciją komentuoja tarybos narys, keleivių vežimo įmonės vadovas Vytautas BULKA:

- Akivaizdu, kad savivaldybė siekia didinti vežėjo ridą, kad padidintų kompensacijas už nuvažiuotus kilometrus (1 km kaina - 0,94 Eur).

Pagal sutartį savivaldybė visam sutarties 7 metų laikotarpiui galėjo ridą didinti ne daugiau kaip 10%.

Tik pradėjus vykdyti sutartį (2018 11 01) iš karto buvo padidinta rida 8,7 %, jau ir į Adutiškį eksperimento tvarka leidžia važiuoti vienu reisu daugiau, tad rida jau bus viršyta.

Jeigu rajono valdžios tikslas tikrai būtų taupyti biudžeto lėšas, o ne atvirkščiai – didinti autobusų ridą, taigi ir kompensacijų sumą vežėjui, racionalu būtų atsisakyti nereikalingų reisų būtent ten, kur susidaro didžiausi nuostoliai.

Mano siūlymas:

Siekiant mažinti rajono biudžeto išlaidas kompensacijoms, reikia nutraukti į Vilnių važiuojančius reisus 4:45, 5:45, 12:15 ir 17:10. Gyventojų poreikius tuo metu tenkina Visagino vežėjai, gavę leidimus sustoti Sariuose, Zalave, Pavoverėje).

Dabartiniame sprendime matau tik viena – bandymą dirbtinai didinti ridą su kuo brangesniu tarifu, kad kompensacija dar labiau didėtų. Kam tai naudinga, manau, nesunku nuspėti.

Irena PAULIUKEVIČIENĖ

 

 
Reklaminis skydelis