Mes turime 149 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:1327
mod_vvisit_counterŠią savaitę:4050
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:56338
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

ŠALIES ŽINIASKLAIDA – APIE ŠVENČIONIŲ RAJONĄ. Nustatyta: Švenčionių rajone keleiviai vežami viešųjų pirkimų sąlygų neatitinkančiais autobusais

2019 m. kovo 20 d., trečiadienis Nr.21 (1841)

Nuo praėjusių metų rugsėjo pradžios ilgą laiką keleivius vežusią įmonę „Svirka“ Švenčionių rajone pakeitė UAB „Transporto centras“, laimėjęs viešųjų pirkimų konkursą.

Pirmieji naujojo vežėjo pažeidimai netruko paaiškėti. Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) dar rugsėjo pradžioje užfiksavo, jog kai kurie vairuotojai į maršrutus išvažiavo neturėdami 95 kodo, vienam autobusui išsyk buvo panaikinta techninė apžiūra, transporto priemonių apipavidalinimas neatitiko reikalavimų.

Vėliau pasirodė, kad tai – tik smulkmenos. „Autobusai, kuriais keleivius Švenčionių rajone veža „Transporto centras“ – 2000-aisiais pagaminti „Setra“ ir „Mercedes-Benz“. Kreipėmės į LTSA prašydami išsiaiškinti, ar jie gali atitikti Euro 4 ar Euro 5 ekologinių standartų reikalavimus, kokie buvo numatyti viešųjų pirkimų sąlygose“, – pasakoja bendrovės „Svirka“ vadovas Vytautas Bulka.

Jo teigimu, LTSA oficialiai kreipėsi tiek į „Setra“, tiek į „Mercedes-Benz“ autobusų atstovus Lietuvoje bei Latvijoje ir išsiaiškino, jog 2000-aisiais pagaminti autobusai iš gamyklos išriedėjo tik su Euro 1 ar Euro 2 standartų reikalavimus atitinkančiais varikliais, o perdaryti juos taip, kad būtų pasiekti Euro 4 ar Euro 5 standartų reikalavimai, praktiškai neįmanoma.

„Manau, kad laimėję konkursą ir įsipareigoję pateikti švenčioniškiams apynaujus autobusus, vežėjai to padaryti nesugebėjo. Tokiu būdu prasidėjo manipuliacijos. Galbūt derėtų patikrinti, ar panaši situacija nesusiklostė Anykščių, Panevėžio rajonuose, kur viešųjų pirkimų konkursus laimėjo ta pati įmonė“, – kalba V. Bulka.

Jis sako norintis atkreipti visų Lietuvos vežėjų dėmesį, kad rinkoje atsiranda naujų žaidėjų, kurie neturi jokių įsipareigojimų visuomenei, negina viešojo intereso, gali rinkoje dirbti bet kaip.

„Kreipėmės į Viešųjų pirkimų tarnybą, kad išsiaiškintų susiklosčiusią situaciją. Tarnyba atliko išsamų tyrimą ir nustatė, kad transporto priemonės neatitinka konkurso sąlygose numatytų reikalavimų ir pareikalavo Švenčionių rajono savivaldybės sutartį su nauju vežėjų nutraukti. Džiaugiuosi, kad VPT puikiai atliko tyrimą, beje, pažeidimų rasta ir daugiau. Vis dėlto vien konkurso sąlygų neatitinkančių transporto priemonių pateikimas rodo, jog viešųjų pirkimų įstatymas pažeistas itin šiurkščiai“, – dėsto V. Bulka.

Pasak „Svirkos“ vadovo, neaišku, kokių sankcijų imsis Viešųjų pirkimų tarnyba. Pats V. Bulka mano, kad savivaldybei privalu atsižvelgti į tyrimo išvadas.

Lina Jakubauskienė

www.ebus.lt

 
Reklaminis skydelis