Mes turime 381 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:2080
mod_vvisit_counterŠią savaitę:18281
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:94311
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija: Vyriausybės pozicija dėl Mobilumo paketo – skandalinga

2019 m. kovo 30 d., šeštadienis Nr.24 (1844)

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija(LPSK) itin kritiškai vertina Lietuvos vyriausybės pastangas stabdyti Europos transporto politiką formuojančio Mobilumo paketo priėmimą Europos Parlamente. Kelių transporto darbuotojų darbo sąlygos yra vienos iš prasčiausių lyginant su kitomis profesijų grupėmis, jiems nėra taikoma ES direktyva dėl darbuotojų komandiravimo, o trys bandymai ją išplėsti EP patyrė nesėkmę.

Tai, kad ir Mobilumo paketas, kuris ženkliai pagerintų transporto darbuotojų padėtį, yra blokuojamas kai kurių šalių, tarp jų ir Lietuvos, yra skandalinga. Lietuvos vyriausybės pozicija eilinį kartą stoti darbdavių ir kapitalo, o ne darbuotojų pusėn, yra nepateisinama: Ypač žinant, kokiomis sąlygomis vairuotojai yra verčiami dirbti: daugelis iš jų ne tik miega mašinose, bet kai  kurie darbdaviai dar juos verčia vengti mokamų aikštelių. Jau nekalbant apie manipuliacijas tachometrais bei vertimu atlyginti žalą, dažnai nulemtą pačių darbdavių elgesio.

Maža to, Lietuvoje tolimųjų reisų vairuotojai diskriminuojami ir atlyginimų prasme: daugumos jų pajamos, pagal kurias skaičiuojamos socialinio draudimo įmokos, yra vos didesnės už minimalią algą, visa kita yra neapmokestinami dienpinigiai. SODROS duomenimis 2017 m. vidutinė komandiruotpinigių vertė buvo beveik 3 kartus didesnė negu vidutinės pajamos, nuo kurių sumokėtos socialinio draudimo įmokos. Dėl to nukenčia vairuotojų socialinė apsauga, jie gauna  mažesnes išmokas nelaimės atvejais ir, žinoma, gaus menkesnes pensijas.

Lietuvos vyriausybė, gindama savo poziciją dėl Mobilumo paketo, kalba apie konkurencingumo ribojimą, tačiau didžioji Europos dalis jau supranta, kad ekonominio klestėjimo pagrindu negali būti darbo užmokesčio mažinimas ir darbuotojų išnaudojimas. Mums nereikia tokio primityviai suprantamo konkurencingumo. Jeigu kuri šalis sukūrė geras darbo sąlygas, o atvykę iš skurdesnių šalių darbuotojai gali dirbti gerokai prastesnėmis, tai pralaimi visi.

 Lietuvos transporto sektoriaus darbdavių kalbos apie su Mobilumo paketu ateinančią katastrofą – išties krokodilo ašaros. Lietuvos vežėjai skundžiasi dėl Mobilumo pakete neva užprogramuotų diskriminacinių nuostatų Vakarų šalių atžvilgiu, tačiau lieka akli ir kurti, kai imame kalbėti apie jų pačių darbuotojų diskriminaciją.

Jau ne vienerius metus profesinėms sąjungoms nepavyksta užmegzti konstruktyvaus dialogo su  Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija (LINAVA) dėl darbo užmokesčio sureguliavimo bei darbo sąlygų gerinimo. „Klausimas svarstytas ir Trišalėje taryboje, tačiau iš „Linavos“ vadovų girdime tik kalbas apie tai, kad sudarius normalias darbo sąlygas vairuotojams sugrius visas sektorius. Apmaudu, kad šalies Vyriausybė pasiduoda šiam šantažui ir mieliau sutinka aukoti savo žmones.Šalies valdžiai turėtų būti gėda, kad negebant užtikrinti padorių darbo sąlygų, tuo turi rūpintis Briuselis.

LPSK kovo 27 d. kartu su kitų Europos šalių profesinėmis sąjungomis dalyvavo mitinge Briuselyje prieš pastangas stabdyti Mobilumo paketo priėmimą Europos Parlamente. Protesto akcijų žadama ir daugiau.

Inga Ruginienė

LPSK pirmininkė

 
Reklaminis skydelis