Mes turime 529 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:3105
mod_vvisit_counterŠią savaitę:9515
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:91264
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:116150

Pradedančiojo vairuotojo laukiantys išbandymai ir kaip juos įveikti

2020 m. sausio 11 d., šeštadienis, Nr.3 (1918)

Ne vieną dešimtmetį mano darbinė veikla vienaip ar kitaip susijusi su būsimų vairuotojų mokymu. Būtų nelengva suskaičiuoti visus paruoštus vairuotojus. Daugiametė patirtis leidžia kiek giliau pažvelgti į pradedančiojo vairuotojo laukiančius išbandymus, ypač kai automobilio galingumas kelis kartus viršija patirtį. Taip, vis keičiama egzaminų tvarka, keliami didesni reikalavimai, vairuotojų rengimui, bet pripažinkim, kad didieji išbandymai pradedančiojo vairuotojo laukia tada, kai jis pats savarankiškai išvažiuoja į kelią. Pabandysiu atkreipti pradedančiųjų vairuotojų dėmesį į keletą faktorių, kurie padės lengviau įveikti pirmąsias kliūtis ir neprisidaryti bėdų, nepatekti į avarines situacijas.

Kokiais tik epitetais dažnai nevadinami pradedantieji vairuotojai. Sakau „pradedantieji“, nes vairuotojo keliu pasuka įvairaus amžiaus žmonės, todėl žodžiai „jaunas vairuotojas“, manau, neatitinka tikrovės, juk kursus lanko ir vairuotojo pažymėjimus gauna ir jauni, ir vidutinio, ir brandaus amžiaus žmonės. Kadangi su vairuotojų rengimu, mokymu susijusi beveik visa mano darbinė veikla, galiu drąsiai pasakyti, kad pradedančiojo vairuotojo gyvenimas visais laikais nebuvo lengvas, ir nuo to, kaip atsakingai pradedantysis vairuotojas žiūrės į transporto priemonės vairavimą, tuo sėkmingiau įveiks visas pasitaikančias kliūtis, o jų bus tikrai daug.

Štai ta ilgai laukta akimirka, kai baigti vairavimo kursai, sėkmingai išlaikyti egzaminai „Regitroje“, rankose išsvajotas vairuotojo pažymėjimas, belieka sėsti prie automobilio vairo ir pirmyn į kelią. O čia pajunti, ką reiškia važiuoti pačiam, kai šalia nėra vairavimo instruktoriaus. Pirmiausia, ko reikia pradedančiajam vairuotojui iš pradžių, – šaltakraujiškumas ir ramybė, o prieš pradėdami važiuoti, žinoma, turite pasitikrinti, ar teisingai sureguliuoti veidrodėliai, nes tai labai svarbu, kaip, beje, ir teisingai sureguliuotos sėdynės ir vairo padėtis. Svarbu atminti paprastą tiesą – vairuodami turite jaustis patogiai, kad galėtumėte laisvai pasiekti visus vairavimo metu reikalingus elementus. Žinoma, pradžioje pagrindinis dėmesys bus sutelktas į vairavimą, o kol vairuodami imsitės jaustis laisvai, praeis nemažai laiko. Patirtis ateis, bet tam reikia laiko, tad turėkite kantrybės.

Iš pradžių reikėtų važinėti gerai pažįstamu maršrutu, kuriuo važiuojant bus lengviau stebėti situaciją, ženklus, nes nereikės galvoti, kaip nuvažiuoti iš taško A į tašką B. Jei visgi jaučiatės nedrąsiai, paprašykite, kad šalia jūsų važiuotų kas nors iš draugų ar giminių. Jausitės drąsiau, o tai jau šiokia tokia garantija, kad kelionė bus sėkminga. Žinoma, jei turite galimybę, rinkitės maršrutą, kur eismas mažiau intensyvus, mažiau teks prakaituoti stovint kamštyje, persirikiuojant.

Kitas svarbus faktorius – greitis. Pradėdami savo vairuotojo kelią iš pradžių stenkitės neskubėti, nevertėtų važiuoti per greitai, taip bus lengviau išvengti nedėkingų eismo situacijų. Sunku įsivaizduoti šiuolaikinį automobilį be modernios garso aparatūros, bet iš pradžių, nors ir kaip norėtųsi, nejunkite grotuvo, nes jo vis tiek klausysitės, o dar kur tos akimirkos, kai norėsite susirasti kitą radijo stotį ar pakeisti CD. Taip, tai tik akimirka, bet ji gali būti lemtinga, kaip, beje, nereikėtų ir mobiliuoju telefonu naudotis. Tai, ką draudžia Kelių eismo taisyklės, bet šio taisyklių punkto nesilaiko labai daug vairuotojų. Svarbu, kad prieš atlikdami bet kurį manevrą, laiku įjungtumėte įspėjamuosius signalus. Tai svarbu kitiems eismo dalyviams. Beje, nepamirškite užsidėti klevo lapo ženklo, kuris reiškia, kad automobilį vairuoja naujokas, ir tai įspės kitus eismo dalyvius, kurie turės būti atsargesni ir mažiau susierzins pamatę jūsų klaidas ar pernelyg atsargų vairavimą. Keista, kad dauguma vairuotojų kažkodėl pamišta savo vairavimo pradžią ir susierzina pamatę pradedančiojo vairuotojo klaidas.

Važiavom, važiavom... O kaip atvažiavus sėkmingai priparkuoti automobilį? Tą padaryti, kai automobilių vis daugėja, nėra lengva. Tam, kad neapgadintumėte nei savo, nei kitų automobilių, pabandykite pasitreniruoti neutralioje teritorijoje, pagilinkite įgūdžius, kuriuos įgijote vairavimo mokykloje. Statydami automobilį visada pagalvokite ir apie kitus vairuotojus, kitus eismo dalyvius, neužstatykite kelio, tako ir panašiai.

Važiuojant net ir neskubant tenka atlikti lenkimo manevrą, o lenkimas – vienas pavojingiausių manevrų, tad pradedantysis vairuotojas, atlikdamas lenkimo manevrą, turi būti ypač atsargus. Jei nutarėte lenkti, įsitikinkite, kad priešpriešinio eismo juostoje nėra automobilių, o tada dar kartą apsižvalgykite. Lenkiant matomumas turi būti geras. Tik visu tuo įsitikinę pradėkite lenkimo manevrą. Kadangi pradedančiam vairuotojui ribojamas važiavimo greitis, tad tikimybė, kad jį viršysite lenkdami, labai didelė. Nepamirškite to faktoriaus. Ir paskutinis patarimas šia tema – jei nėra būtinybės – nelenkite.

Dar viena pradedančiojo vairuotojo laukianti užduotis – važiavimas atbuline eiga. Nors vairavimo mokykloje šiam elementui buvo skiriama nemažai dėmesio, bet pradėdami savo vairuotojo karjerą padirbėkite papildomai. Pirmiausia išmokite važiuoti atbulomis tiesia linija per daug nuo jos nenukrypdami, po to pradėkite sukti į kairę, į dešinę, o kai tą išmoksite, pabandykite apvažiuoti ir kliūtį. Patirtis ateis, ir važiavimas atbulomis taps įprastas. Ir dar vienas patarimas, jei reikia įvažiuoti į garažą ar tarpuvartę, paprašykite aplinkinių pagalbos. Tokia pagalba tikrai pravers, o pabaigai noriu palinkėti ir pradedantiesiems, ir patyrusiems vairuotojams – būkite tolerantiški vienas kito atžvilgiu.

Henrikas VOITECHOVIČIUS

Vairavimo mokyklos savininkas