Mes turime 283 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:6554
mod_vvisit_counterŠią savaitę:28441
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:72424
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:116150

Aplankėme Pažadėtąją žemę

2020 m. vasario 29 d., šeštadienis, Nr.17 (1932)

Vasario 11 d. ryte iš Vilniaus oro uosto išskridome į Izraelį, į pažintinę kelionę, kurią organizavo UAB „Alfaturas“.

Po 4 valandų skrydžio pasiekėme tarptautinį Ben Guriono oro uostą Tel Avive. Mus pasitiko pervežimo kompanijos atstovas ir nuvežė į Netanijos miesto viešbutį, įsikūrusį šalia smėlėto Viduržemio jūros kranto. Jame – restoranas, baras, internetas, numeriuose liftai, oro kondicionieriai, vonia, dušas, virtuvė, rankšluosčiai, televizorius, šaldytuvas, plaukų džiovintuvas ir kt.

Kitą rytą po egzotiškų pusryčių su grupe išvykome į Jeruzalę aplankyti šventų miesto vietų. Tai vienas iš seniausių pasaulio miestų, kurį juosia 4 kilometrų mūro tvora. Jame gausu istorinių, architektūrinių ir religinių objektų. Užkopėme į Siono kalną, kuriame yra senovės Izraelio karaliaus Dovydo rezidencija ir jo kapavietė. Pavaikščioję Kardo gatve, aplankėme Kristaus kapo bažnyčią, Jėzaus nukryžiavimo ir mirties vietą. Rankomis lietėme akmenį, ant kurio Jėzus buvo tepamas aliejais, apžiūrėjome patalpą, kurioje buvo valgyta Paskutinė vakarienė.

Po pietų lankėme judėjams šventą vietą – Raudų sieną. Ten tikintieji į sienos plyšius sudeda laiškus su prašymais, kurie išimami 2 kartus per metus ir užkasami Alyvų kalne.

Antrąją dieną autobusu vykome į Nazaretą. Čia didžiausia arabų gyvenama vieta Izraelyje. Šiame mieste Jėzus praleido vaikystę ir jaunystę bei pradėjo pamokslavimus. Aplankėme Švenčiausiajai Mergelei Marijai skirtą katedrą, apžiūrėjome daugelio valstybių dovanotus Marijos paveikslus. Labai malonu buvo pamatyti ir Lietuvos Aušros vartų Marijos paveikslą. Toliau vykome prie Jordano upės, kur Jonas Krikštytojas pakrikštijo Jėzų. Pabraidę upėje ir pasišlakstę vandeniu, lankėme Galilėjos Kaną, kur Jėzus sukūrė pirmą stebuklą – vandenį pavertė vynu. Pabuvojome Jėzaus duonos ir žuvies padauginimo bažnyčioje ir Palaiminimų vietoje, kur Jėzus sakė pamokslus.

Trečioji diena buvo poilsis prie Negyvosios jūros. Vandenyje druskų koncentracija siekia 27 procentus, o paprastai būna 3 procentai. Šis vanduo jaunina žmogaus odą, gerina nervų sistemos veiklą, aktyvina kraujo apytaką. Vasario 14 d. buvo 24 laipsniai šilumos. Po saulės vonių autobusu grįžome į viešbutį.

Ekskursijų metu grupę lydėjo nuostabūs gidai, tad labai daug sužinojome apie Izraelį. Gidai kalbėjo rusų kalba, kurią supranta kas ketvirtas šalies gyventojas. Izraelio valstybė sukurta 1948 m. Maždaug metus vyko karas su kaimyninėmis valstybėmis, kurios nenorėjo jos pripažinti. Izraelis turi sienas su Libano, Sirijos, Egipto ir Jordanijos valstybėmis. Ši šalis – tai 500 km ilgio ruožas prie Viduržemio jūros, plačiausia šalies vieta yra 135 km, siauriausia tik 15 km. Iš pietų pusės liečiasi prie Raudonosios jūros. Šalyje gyvena 9 milijonai žmonių, o sostinėje – 3 mln. Bedarbystė Izraelyje siekia 4 proc., o sostinėje bedarbystės iš viso nėra. Vidutinis atlyginimas sudaro 3000 eurų, o vidutinė pensija – 600 eurų. Čia labai aukštos būsto ir maisto kainos. Piniginis vienetas – šekelis, bet kursuoja ir euras, ir doleris. Šalyje vyksta daug statybų. Statiniai statomi iš vietinių kalnų akmens blokų labai aukšti. Beje, miestų šaligatviai grįsti akmenimis. Izraelio gamta labai permaininga. Daugiausia stūkso kalnai, yra dykumų, žemesnėse vietose palei jūrą vystoma augalininkystė, auginamos braškės, bananai, daržovės, prieskoniai. Auga įvairūs krūmai, žemesnėse vietose pasodintos palmių giraitės. Klimato sąlygos įvairiose šalies vietose labai skirtingos, būna ilga, sausa ir šilta vasara. Keliauti į Izraelį geriausia rudenį ir sausio, vasario mėnesiais.

Nesvarbu, koks jūsų tikėjimas, Jeruzalė yra tapusi pačiu svarbiausiu pasaulio religiniu centru, ir šį ypatingą miestą būtina aplankyti bent kartą gyvenime.

Po įspūdingos kelionės į Lietuvą grįžome Vasario 16-osios išvakarėse, pasveikinti brangios mūsų Tėvynės Lietuvos su valstybės švente.