Mes turime 338 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:1486
mod_vvisit_counterŠią savaitę:17687
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:93717
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

Ką visgi žada dviejų Pabradės miesto ugdymo įstaigų sujungimas?

2020 m. kovo 18 d., trečiadienis, Nr.22 (1937)

Esu viena iš mamų, dalyvavusių susitikime su gerb. Švenčionių r. meru R. Klipčiumi, kuris vyko š.m. kovo 9 d. 17 val. (pirmadienį) Pabradės buvusių globos namų pastato salėje.

Susitikimas inicijuotas dėl pasklidusios žinios apie planus apjungti Pabradės „Ryto“ gimnaziją bei lopšelį-darželį „Varpelis“. Susirūpinę tiek Pabradės lopšelio-darželio „Varpelis“ darbuotojai, tiek šį lopšelį-darželį lankančių vaikų tėveliai, tikėjomės gauti daugiau informacijos apie darželio sujungimo su gimnazija modelį, kuris yra naujas Lietuvoje, tačiau, turiu pripažinti, meras ir jo komanda nebuvo pasiruošę ir net nesugebėjo ar nenorėjo atsakyti į užduotus klausimus.

Meras teigė tikintis šio sumanymo sėkme, bet nesugebėjo apginti savo nuomonės ir įtikinti tėvelių ar darželio darbuotojų. Gerbiu merą už novatoriškumą bei rodomą iniciatyvą skirtingose srityse, tačiau kiekvienas sprendimas turi būti apgalvotas ir gerai pasvertas. Susitikimo metu skambėjo tokios frazės, kurios tėveliams kėlė dar daugiau klausimų ir neleido suprasti aiškaus veiksmų plano, kaip ketinama pasiekti iškeltus tikslus ir pagerinti ugdymo rezultatus.

 

Mero frazė: „Šiuo metu atsakomybės už mokymosi bei ugdymo rezultatus nieks neprisiima“...,

O kas gi prisiims atsakomybę už mokymosi rezultatus po šių įstaigų apjungimo?

Ar tai ne visų ugdymo pakopų bei tėvelių ir paties vaiko bendras rezultatas?

Kokia viso to prasmė, ir kas šioje srityje pasikeis, atidavus darželio ir gimnazijos valdžią į vienas rankas?

Ar manoma, kad vaikų ugdymo rezultatai pagerės, apjungus abi įstaigas ir sumažinus mokymo lėšas, skirtas mokyklų valdymui finansuoti?

Ar manoma, kad vaikų ugdymo rezultatai pagerės, apjungus abi įstaigas ir užtikrinus ugdymo programų vientisumą?

Jei taip, vaikai lankantys darželį ir pasirinkę toliau tęsti mokslus Pabradės „Žeimenos“ gimnazijoje netenka galimybės šia programa pasinaudoti. Kodėl jie diskriminuojami?

 

Mero frazės: „Aš daug domėjausi...“, „Aš tikiu šio projekto sėkme...“, „Skandinavijoje toks modelis veikia...“...

Kuo remiantis teigiama, kad projektas bus sėkmingas?

Kaip bus pamatuota sėkmė arba nesėkmė?

Ar žinome kokių rodiklių, tikslų mes siekiame ir kokiais metodais?

Kokia moksline informacija remiamasi?

Kas yra išnagrinėjęs šį modelį, kad galėtų pristatyti tėveliams?

Ar visokeriopai esame pasiruošę reformoms, kaip kad Skandinavijoje?

Ar žinoma, kokios investicijos bus reikalingos?

Ar tam yra pakankamai lėšų, pasirengimo, žinių?

Ar yra detalus šio modelio įgyvendinimo planas, parengtas įtraukus kompetentingus savo srities specialistus?

Ar bent vienas darželio-lopšelio atstovas dalyvavo tą planą rengiant, kad galėtų pateikti savo pastabas ir būti įtrauktas į procesą?

 

Taip ir liko neatsakytas pagrindinis klausimas: Ar tokiems sprendimams, susijusiems su mokymosi ir ugdymo įstaigų apjungimu, neturėtų būti gautas daugumos tėvelių pritarimas? Ar bus atsižvelgta į jų nuomonę?

Tiek Pabradės „Ryto“ gimnazija, tiek Pabradės lopšelis-darželis „Varpelis“ yra dideli vienetai, puikiai funkcionuojantys šiuo metu atskirai.

Švenčionių r. savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016-2020 metų bendrojo plano pakeitimo projekto pristatyme yra paminėta, kad „mažėtų iš mokyklų aplinkos lėšų finansuojami pareigybių etatai besidubliuojančioms funkcijoms atlikti (per metus sąnaudos mažėtų apie 22 tūkst. Eur)“.

Kas šiuo punktu norima pasakyti? Ar teigiama, kad darželio ūkinės paskirties personalo funkcijos perteklinės?

Ar kas nors įvertino, koks padidėjęs krūvis tenka šiam personalui šiuometiniu laikotarpiu, kuomet vyksta darželio renovacija, kuomet dalis darželio grupių yra perkeltos į Pabradės buvusių globos namų pastatą?

Ar tai priežastis jungtis, jei norima sutaupyti atsidavusių savo darbui žmonių sąskaita?

Be to, svarbu įvertinti, kad gimnazija ir darželis – tai įstaigos, ugdančios skirtingų amžiaus grupių vaikus, kuriems ir ugdymo metodikos ir informacijos pateikimas yra skirtingas. Vaikų elgesys, bendravimas skirtingose grupėse irgi kitoks. Negalim lyginti ikimokyklinuko ir mokyklinio amžiaus vaiko suvokimo apie jį supantį pasaulį, jo psichologinė branda visai ne ta. Ar nepadarysim didesnės žalos ikimokyklinukams, jei bus atvejų, kuomet jų ugdymas vyks toje pačioje erdvėje su mokyklinio amžiaus vaikais?

Aš pradėjau leisti sūnų į darželį, kai jam dar nebuvo suėję 2 metukai. Esu rami, nes vaikas jaučiasi saugus darželyje. Čia atsižvelgiama į jo ne tik fiziologinius poreikius, auklėtojos yra kaip antros mamos, sugebančios sukurti aplinką, kurioje kiekvienam vaikui su savo individualiais poreikiais yra komfortiška ir ramu. Tik tokioje aplinkoje vaikas yra imlus informacijos įsisavinimui, atsiskleidžia jo kūrybiniai sugebėjimai, bendravimas yra laisvas, be įtampos. Ir vaikai tikrai išmoksta!!! Negalėjau patikėti, kiek daug! Vaikai kas dieną mokomi ir ugdomi įvairių įdomių dalykų.

Negaliu atsistebėti, kiek daug vyksta įvairių renginių, programų, kokių įdomių darbelių sugalvojama, kokią galybę dainelių, eilėraštukų išmokstama. Auklėtojos yra puikios pedagogės. Visiems šiems darbams reikia priemonių ir nė karto tėveliai nebuvo įtraukti į pinigų rinkliavą...

Auklėtojos ne tik ugdo, jų požiūris yra motiniškas ir dažnai pasiaukojantis vardan vaiko... Jei reikia – pamaitins, jei reikia – lopšinę sudainuos, paguos, jei reikia – aprengs: padės kiekviename žingsnyje ir kiekvienam pagal poreikį. Darželio kolektyvas sugeba užtikrinti puikias sąlygas, nes veikia kaip darnus mechanizmas, kaip šeima. O šeimos galva – vadovybė, kuri mato kasdienybę, kuri iškilusius klausimus sprendžia čia ir dabar. Ji turi būti šalia!Nėra poreikio gaišti laiką informacijos perdavimui bei sprendimų priėmimui ir gavimui iš kažkur, iš tų, kurie niekada nesupras situacijos per tarpininkus taip, kaip ji matoma iš arti.

Pasvarstykime visi, vardan ko griaunama „Šeima“? Ar tikrai vardan gerų tikslų?

Darželinuko mama

 
Reklaminis skydelis