Mes turime 302 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:2799
mod_vvisit_counterŠią savaitę:2799
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:19860
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:131573

Kodėl traška sąnariai?

2022 m. liepos 30 d.

Pataria „Camelia“ vaistininkė V. Baužienė

Sąnariai traška vidutiniškai kas trečiam žmogui. Sąnarių traškėjimas gali pasirodyti gana įprastas reiškinys, kurį kiekvienas bent kartą gyvenime yra patyręs. Pavieniai atvejai nėra problema, bet jeigu taip nutinka dažnai, verta susirūpinti. Traškėjimas ar braškėjimas atsiranda blogėjant sąnarių sutepimui, kai susidėvi kremzlės ir sąnario paviršiai pradeda vis labiau trintis vienas į kitą. Sąnario kremzlė gali vis labiau dilti, dėl ko gali grėsti sąnarių keitimo operacija ir darbingumo mažėjimas.

Sąnarių traškėjimo priežastys gali būti įvairios: stovimas ar sėdimas darbas, klūpėjimas ant kelių ar dažnai daromi pritūpimai bei per didelis ar per mažas fizinis krūvis. Taip pat gali prisidėti netinkama mityba.

Neretai sąnario traškėjimas gali išduoti ir rimtesnes ligas, tokias, kaip menisko plyšimas, artrozė, kelio sąnario uždegimas ar degeneraciniai pokyčiai sąnariuose.

Atsiradus sąnario traškėjimui ar skausmui, rekomenduojama apgalvoti savo kasdienio gyvenimo įpročius ir įvertinti, kurie jų galėtų būti skausmo ar traškėjimo priežastimi, bei stengtis juos pakeisti.  Jeigu trūksta aktyvumo, į dienotvarkę įtraukti pasivaikščiojimą, jei sportinis krūvis per didelis – atitinkamai jį sumažinti. 

Su sąnariais susijusias problemas padės spręsti racionali mityba, fizinis aktyvumas ir reikiami maisto papildai, kurių sudėtyje būtų gliukozamino, chondroitino, hialurono, I ir II tipo kolageno bei C vitamino, mikroelementų bei antioksidantų. Tokių maisto papildų sudėtyje galime rasti kolageno, erškėtrožių vaisių koncentrato, raudonųjų vynuogių sėklų ekstrakto, būtini vitaminai bei mineralai.

Pavartojus tokios sudėties preparatus 5–6 savaites, būtina daryti pertrauką, o vėliau juos pakeisti kitos sudėties papildais, į kuriuos įeitų bosvelijų ekstraktas, hialuronas ir  vitaminas C.

Norint išvengti sąnarių ligų, būtinas ir kasdieninis judėjimas. Dažnai senjorai, turintys sodą, vasarą pamiršta visus su sąnariais susijusius negalavimus, nes nuolat juda ir mankštinasi dirbdami sode. Galima netgi įsigyti keturkojį, mat rūpinantis augintiniu jį teks kasdien kelis kartus išvesti pasivaikščioti.

Parengė Žiedūnė Juškytė