Mes turime 392 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:1576
mod_vvisit_counterŠią savaitę:21248
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:125885
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:107500

Vaikas negeria vandens? Rodykite pavyzdį!

2022 m. rugpjūčio 6 d.

„Nordclinic“ gydytoja dietologė Karolina Bauraitė pasidalino patarimais, kaip galima pakeisti vandens vartojimo įpročius.

 

Prieš valgį – stiklinė vandens

Prieš valgį ar ištroškęs vaikas vaikas turėtų išgerto stiklinę vandens.

Ir vaiko, ir suaugusiojo kiekvienai kūno ląstelei reikalingas vanduo, norint užtikrinti tinkamą organizmo funkcionavimą. Deja,  toli gražu ne visi vaikai renkasi vandenį.  Dažnai geria tik vaisvandenius ar sultis.

 

Lemia šeimos įpročiai

Ar vaikas geria vandenį, ar mieliau renkasi saldintus gėrimus, didele dalimi priklauso nuo tėvų ir šeimoje suformuotų mitybos įpročių. Viena iš rekomendacijų siekiant, kad vaikai perimtų sveikatai palankius įpročius ir gertų vandenį, – tėvų pavyzdys. Antra, būtina pasirūpinti, kad vanduo būtų visada pasiekiamas. Buteliuko su vandeniu įdėjimas į mokyklą ar išvyką galėtų tapti priminimu apie poreikį reguliariai gurkšnoti vandenį. Taip pat dažnas siūlymas atsigerti vandens padėtų formuoti įprotį“.

Neužtenka vaikui pasiūlyti atsigerti vandens, būtina tėvams tai daryti ir patiems. Reikia skatinti vaiką išgerti vandens stiklinę tik atsikėlus, prieš valgant ar p didesnį fizinį aktyvumą dienos metu. Nuo pat ankstyvų dienų vandenį pateikti kaip vertybę, nes juk ir didesnę mūsų kūno sudėtinių dalių sudaro vanduo.

Tėvai saldžius gėrimus vaikams galėtų siūlyti retkarčiais, ir ne atsigėrimui, o kaip desertą. Sultys ir gaivieji gėrimai neturėtų pakeisti vandens.

 

Iš čiaupo ar mineralinis?

Gydytoja dietologė tikina, kad galima siūlyti vaikui tiek vandenį iš čiaupo, tiek negazuotą mineralinį vandenį. Lietuva turi itin švarų požeminį geriamą vandenį, įvairios mineralizacijos mineralinį vandenį, tad pasirinkimas tikrai didelis. Vanduo iš čiaupo paprastai yra saugus pasirinkimas. Tik reikėtų naudoti šaltą vandenį, tad, atsukę čiaupą, leiskite nutekėti, kol vanduo atvės. Tą patį, beje, reikėtų daryti ir naudojant vandenį iš čiaupo maisto gaminimui.

 

Kiek vandens ir kada gerti?

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) rekomenduoja vaikams vidutiniškai per dieną išgerti 30 ml vienam kilogramui kūno svorio.

Reikalingas vandens kiekis skirtingomis dienomis gali skirtis, atsižvelgiant į vaiko aktyvumą, oro temperatūrą ar skysčių kiekį, kurį vaikas gauna su kitais gėrimais ar maisto produktais: pienu, sriubomis, sultingais vaisiais, tokiais kaip arbūzai.

Lauke tvyrant karščiams arba kai vaikas serga, sportuoja, jam vandens reikia pasiūlyti dažniau.