Mes turime 287 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:2629
mod_vvisit_counterŠią savaitę:12816
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:88846
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

Kelionė į Varšuvą

2012 m. rugpjūčio 29 d.trečiadienis Nr.65 (1208)

Visi lenkų kalbos būrelio, kuruojamo pono J.Fedorovičiaus, nariai nekantriai laukė kelionės į Lenkijos sostinę Varšuvą.

Mūsų kraštietis J.Fedorovičius šiuo metu gyvena Anglijoje, tačiau nepamiršta savo šaknų ir tėviškės. Jis žinomas kaip aktyvus visuomeninkas, įmonės „Velga – Vilnius“ savininkas, sukūręs kelias dešimtis darbo vietų. Nuo mažų dienų mama jį išmokė skaityti ir rašyti lenkiškai, tad norėdamas puoselėti šią kalbą, įkūrė lenkų kalbos būrelį, kuriam vadovauja D.I.Juzefovič. Šio būrelio, veikiančio nuo 2005 metų, nariai vasaros metu vyksta į Lenkiją, kad geriau pažintų kaimyninę šalį ir jos kalbą.

Įsikūrę viešbutyje „Start Hotel Atos“ ir susipažinę su mūsų gidėmis Wieslava ir Eva, pradėjome ilgą bei energingą dieną po Varšuvos senamiestį. Jis ypatingas ir žymus savo praeitimi, kurią mena po II pasaulinio karo atkurti pastatai su savo architektūra ir istorija, paminklai, primenantys apie savo žymius bei įtakingus asmenis: J.Pilsudskio, S.Starzinskio, Zigmanto Vazos ir kt. Mūsų žvilgsnių neaplenkė ir kojas įmerkti viliojo gražiai išpuoselėti fontanai: vienas gražiausių XIX a. klasikinio stiliaus fontanas, esantis pačiame Varšuvos centre. Bene didžiausią įspūdį tą vakarą paliko Pilies pašonėje, netoli senamiesčio, įkurtas fontanas, kuris savo grožiu prilygsta garsiausiems pasaulio fontanams Barselonoje (Ispanija), Las Vegase (JAV) ir Osakoje (Japonija). „Vandens – šviesos – muzikos“ fontano derinys prikaustė žiūrovų akis, kurių buvo ne vienas tūkstantis. Šis renginys buvo skirtas Varšuvos 1944 m. sukilimo dienos (rugpjūčio 1 d.) progai paminėti, kurį vainikavo ir bėgikų maratonas Varšuvos gatvėmis.

Kitą dieną išvykome pasigrožėti tuometinio Varšuvos priemiesčio Vilanovo, kuris buvo Lenkijos karalių ir Lietuvos didžiųjų kunigaikščių Jono III Sobieskio ir Augusto II bei aristokratijos vasaros rezidencija. Tai puikus Europos baroko pavyzdys. Rūmus supa itališko baroko stiliaus sodas ir angliško stiliaus parkas. Gido padedami susipažinome su rūmų istorija, juose išlikusiomis interjero detalėmis, baldais, architektūra, grožėjomės XVIII a. atkurtais sodais. Popietę vainikavo geriausio ir įtakingiausio pianisto ir kompozitoriaus F.Šopeno koncertas, kuris vyko „Karališkųjų pirčių parke“ (lenk. Łazienki Królewskie). Šis istorinis parkas yra svarbiausias Varšuvoje, kuriame įkurta paskutiniojo Lenkijos karaliaus S.A.Ponetovskio vasaros rezidencija. Vėliau vykome į Varšuvos sukilimo muziejų (lenk. Muzeum Powstania Warszawskiego). Minint 60-ąsias Varšuvos sukilimo metines ir visiems kovojusiems ir žuvusiems už šalies nepriklausomybę atminti, 2004 m. atidarytas šiuos įvykius įamžinęs muziejus. Lankytojus buvusioje tramvajaus elektros stoties patalpose įrengti interaktyvūs ekranai, rodoma vaizdo ir grafinė medžiaga, primenanti apie šiurpius to laikmečio įvykius ir žmonių išgyvenimus. Vakarą užbaigėme smagiai žiūrėdami 5D filmą.

Varšuvoje su visa didybe mūsų laukė Mokslo ir kultūros rūmai – sovietinių laikų palikimas, Stalino „dovana“ broliškai lenkų tautai. Pastatas dominuoja miesto panoramoje ir yra aukščiausias visos Lenkijos statinys – 231 m, miesto reginiu mėgavomės iš aukštai ir mes. Papietavę važiavome į Karalių rūmus (lenk. Zamek Królewski), kuriuose mus pasitiko gidė Dorota. Ji mus prikaustė savo pasakojimais apie čia gyvenusius didikus, karalius, jų gyvenimus, pačių rūmų istorija, kuri iš tiesų turi nepaprastai turtingą praeitį. Ši diena paliko neišdildomą įspūdį visiems.

Saulėtą rytą praleidome F.Šopeno muziejuje. Lenkijos kultūros ministras Bogdan Zdrojewski teigė, jog muziejus vadinamas moderniausiu memorialiniu muziejumi Rytų Europoje. Muziejuje objektai yra suskirstyti pagal temas. Atskiromis erdvėmis siekta atskleisti skirtingus kūrėjo gyvenimo tarpsnius. Paskutinis pianinas, kuriuo muziką komponavo Šopenas, mirties kaukė, išlieta iškart po to, kai kompozitorių pasiglemžė tuberkuliozė, artimųjų išsaugota rudų plaukų sruoga. Visa tai – tik maža dalelė to, ką išvydome naujajame Šopeno muziejuje. Antrojoje dienos pusėje turiningai laiką leidome Koperniko mokslų centre. Šį technologijų muziejų geriausia būtų vadinti laboratorija. Čia nėra jokių gidų ar popierinių informacinių bukletų, kuriuose būtų pasakojama istorija. Prie kiekvieno eksponato kaba tik instrukcija. Pažinti jį privalo pats lankytojas – liesdamas, klausydamas, ragaudamas ar žiūrėdamas. Įdomu, informatyvu ir švietėjiška – tai ko mus ir reikia. Vakare dar spėjome praeiti pro Varšuvos universiteto biblioteką (Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego). Pastato fasadas kiek primena atverstą knygą ir yra vienas iš įdomiausių šiuolaikinės architektūros sprendimų Lenkijos sostinėje. Ant pastato stogo įrengtas sodas, po kurį galima pasivaikščioti bet kam.

Smagiai laiką leidome Varšuvos Zoologijos sode, kuris įkurtas dar tarpukariu, 1928 metais. Šiuo metu sode gyvena keli tūkstančiai gyvūnų: gorilos, drambliai, žirafos, šimpanzės, kurios net turi savo nuosavą televizorių. Norint pamatyti rudąsias meškas, net nebūtina užsukti į patį Zoologijos sodą. Jis įkurdintas gerai praeiviams matomoje vietoje šalia Solidarumo alėjos. Popietę mirkome Vandens parke. Buvo puiki atgaiva po daugybės ekskursijų ir karščių, kurie mūsų nepaliko visą laiką būnant sostinėje. Likusią dienos dalį praleidome prekybos centre, kuriame rinkomės lenkiškas lauktuves artimiesiems.

Pilni įspūdžių, sveiki ir sukaupę naujų žinių bagažą apie kaimynę Lenkiją ir jos sostinę grįžome atgal į Lietuvą. Dar ilgai gyvensime linksmais prisiminimais, o už juos esame dėkingi J.Fedorovičiui, kuris ir finansavo mums šią kelionę. Taip pat D.I. Juzefovič, be kurios ir nevyktų lenkų kalbos būrelis, savo vadovėms I.Martinkėnienei ir J.Podlipskaitei už atsakingumą bei kantrybę kelionėje kartu su mumis.
Visi norintys prisijungti prie būrelio nuo rugsėjo 13 kviečiami kiekvieną ketvirtadienį 16.00 atvykti į priešais Partizanų g. 9 (buvusi ketaus liejinių gamykla) esantį pastatą Švenčionėlių m.